ارزان ترین محله های تهران برای خرید خانه

در این مقاله به ارزان ترین محله ها و مناطق تهران برای خرید خانه می پردازیم. به این ترتیب با مناطقی که قیمت مناسب تری برای خانه ها و آپارتمان ها دارند، آشنا خواهید شد.

0 نظر
در چند سال اخیر بازار مسکن در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر تحت‌تأثیر نوسانات قیمتی قرار گرفته است. این نوسانات می‌توانند به عوامل مختلفی نظیر عرضه و تقاضا، تغییرات سیاسی و اقتصادی، تغییرات قوانین و مقررات مربوط به بازار مسکن، نوسانات در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری، و شرایط اقتصادی کلان مرتبط باشند.
بااین‌حال، با توجه نوسانات قیمتی، فرصت خرید یک ملک ممکن است برای همه فراهم نباشد. افزایش قیمت‌ها می‌تواند باعث کاهش قابلیت دسترسی به مسکن برای برخی افراد شود. در این شرایط، قرار نیست شما را ناامید کنیم در این مقاله قصد داریم با معرفی محله‌های ارزان‌قیمت در تهران این امید را به افرادی که مبلغی را برای خرید خانه پس‌انداز کرده‌اند بدهیم که امکان دارد بر اساس بودجه خود خانه ارزان در تهران بیایند.
گاهی اوقات در محله‌های متوسط تهران نیز می‌توانید خانه‌های ارزان‌قیمت پیدا کنید فقط نیاز به‌صرف زمان و جستجو دارد.

ارزانترین محله های تهران


مناطق ارزان تهران برای خرید


برای پیداکردن خانه‌های ارزان در تهران، می‌توانید از آمارهای مربوط به قیمت مسکن و عوامل مختلفی که بر روی قیمت تأثیر می‌گذارند، استفاده کنید.
یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت مسکن، زمین است. مناطقی که زمین‌های ارزان‌تری دارند، معمولاً قیمت مسکن کمتری نیز خواهند داشت؛ بنابراین، جستجوی شما می‌تواند بروی مناطقی با زمین‌های ارزان‌تر تمرکز کند.
عوامل دیگری که بر قیمت خانه تأثیر می‌گذارند، عمر بنا و متراژ آن است. هرچه متراژ بنا کمتر سن بنا بیشتر باشد، قیمت ملک در منطقه نسبت به سایر ملک‌ها ارزان‌تر خواهد بود؛ بنابراین، در جستجوی خانه‌های ارزان، می‌توانید به دنبال خانه‌های با متراژ کمتر و سن بنا بیشتر باشید.
همچنین، عوامل دیگری مانند موقعیت جغرافیایی، امکانات رفاهی مثل پارک‌ها، مدارس، فروشگاه‌ها و مراکز حمل‌ونقل عمومی نیز می‌توانند تأثیرگذار باشند. بررسی این عوامل نیز می‌تواند به شما در پیداکردن خانه‌های ارزان‌تر کمک کند.
بر اساس آخرین گزارش‌ها مرکز آمار ایران از تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران از بین ۲۲ منطقه شهرداری گران‌ترین خانه‌ها متعلق به منطقه ۱ و ارزان‌ترین خانه‌ها برای منطقه ۱۸ شهرداری است.


در این میان مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۹ و ۲۰ به‌عنوان ارزان‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شود.
ما در این مقاله قصد داریم که با بررسی مناطق مختلف تهران، محله‌های ارزان‌قیمت را شناسایی کرده و اطلاعات کافی در اختیار خریدارانی که قصد خرید خانه‌های ارزان‌قیمت را دارند بگذاریم.

ارزانترین مناطق تهران


ارزان‌ترین محله‌های تهران برای خرید ملک


زمانی که از ارزان‌ترین محله‌های تهران برای خرید ملک صحبت می‌شود ناخواسته به یاد محله‌های جنوب شهر می‌افتیم. محله‌های جنوبی شهر با بافت قدیمی اغلب به‌عنوان مناطقی با قیمت مناسب برای خرید ملک شناخته می‌شوند. البته قیمت ملک‌ها در محله‌ها بستگی به عوامل مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی، امکانات و خدمات محله، نزدیکی به مراکز تجاری و حمل‌ونقل عمومی و عوامل بسیار دیگری دارد.
باتوجه‌به آمارها و گزارش‌ها از قیمت ملک در چند سال اخیر محله‌های ارزان‌قیمت ذکر شده در پایگاه‌های خبری محله‌های نواب، فلاح، جی، بریانک، یافت‌آباد جنوبی، قیام دشت، دولت‌خواه جنوبی و شمالی و... در لیست ارزان‌ترین محله‌ها قرار داشتند.
باتوجه‌به اقداماتی که در سال‌های اخیر برای به‌روز کردن خدمات رفاهی و طراحی شهری در مناطق مختلف شهر انجام شده است اکثر مناطق پایتخت از رفاه و خدمات مناسبی برخوردار هستند؛ لذا نمی‌توان همانند گذشته تنها به دلیل نداشتن امکانات یک‌سری از محله‌ها را ارزان‌تر معرفی کرد.
با بررسی قیمت آپارتمان در مناطق مختلف شهر مشاهده می‌کنید ملک‌های ارزان‌قیمت تنها در یک منطقه از شهر نمی‌باشد و در شهر پراکنده هستند.
با جستجوی بیشتر حتی می‌توان آپارتمان‌هایی با قیمت مناسب در مناطق شمالی شهر پیدا کرد که نسبت به مناطق پایین‌تر از خود قیمت‌های ارزان‌تری دارند. در ادامه این مقاله به تفکیک مناطق، در شمال و جنوب و شرق و غرب تهران محله‌هایی که به نسبت از سایر محله‌ها ارزان‌قیمت‌تر هستند را معرفی می‌کنیم.


ارزان‌ترین محله‌ها برای خرید خانه در غرب تهران


برای ارزیابی مناطق غرب تهران که شامل مناطق ۲ و ۵ و ۹ و ۱۰ و ۱۸ و ۲۱ و ۲۲ است، متوسط قیمت فروش آپارتمان در این مناطق به دلیل وجود مناطق لاکچری و گران‌قیمت منطقه ۲ و ۵ از حد متوسط بالاتر است. با بررسی غرب تهران مشخص است شمال غرب گران‌ترین ملک‌ها و جنوب غربی ارزان‌ترین ملک‌ها را در خود جای دارند. از مهم‌ترین دلایل اختلاف قیمت‌ها در شمال و جنوب این مناطق به دلیل اختلاف آب‌وهوا و امکانات و زیرساخت‌های شهری در این مناطق است. باتوجه‌به گزارش‌های مرکز آمار از میانگین قیمت معاملات مسکن انجام شده در مهرماه منطقه ۱۸ در غرب تهران جزو ارزان‌ترین مناطق محسوب می‌شود. در این منطقه ارزان‌ترین محله‌ها برای سعید آباد، ابراهیم‌آباد، یافت‌آباد جنوبی، شهرک طالقانی و گلچین و... است.


با بررسی بیشتر مناطق غرب تهران در هر منطقه‌ای محله‌هایی وجود دارد که نسبت به دیگر محله‌های آن منطقه ارزان‌تر هستند. مثلاً در منطقه ۲ شهرداری محله فرحزاد و طرشت و یا در منطقه ۵ محله حصارک و مردآباد، در منطقه ۹ محله مهرآباد جنوبی و شمشیری، در منطقه ۱۰ محله بریانک و جی، منطقه ۲۱ محله وردآورد و بزرگراه فتح، منطقه ۲۲ شهرک دانشگاه شریف جزو ارزان‌ترین محله‌های آن منطقه‌ها است.


ارزان‌ترین محله‌ها برای خرید خانه در شمال تهران


شمال تهران که شامل مناطق ۱ و ۳ می‌باشد، به دلیل خوش آب‌وهوایی و زیرساخت‌های اصولی و بناهای زیبا و لاکچری همیشه جزو گران‌ترین مناطق تهران بوده است. اما در شمال تهران نیز محله‌هایی وجود دارد که قیمت‌های نسبتاً پایین‌تری دارند. با جستجو و تحقیق بیشتر، ممکن است بتوانید در این مناطق محله‌هایی را پیدا کنید که قیمت‌های ملک‌ها و املاک آنجا کمتر از سایر محله‌ها باشد.
برخی از محله‌هایی که ممکن است در شمال تهران با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری در مقایسه با سایر مناطق قرار داشته باشند عبارت‌اند از: محله‌های گلاب دره، درکه، رحمان آباد و.... که به دلیل نداشتن سندهای ملکی و یا بافت فرسوده منطقه، قیمت ملک به نسبت ارزان‌تر از بقیه محله‌ها می‌باشد.


ارزان‌ترین محله‌ها برای خرید خانه در شرق تهران


مناطق شرقی تهران به دلیل بافت قدیمی‌تر و تراکم جمعیت بالاتر نسبت به مناطق هم‌سطح، اغلب از قیمت‌های مناسب‌تری برخوردار هستند. بااین‌حال، باید توجه داشت که در برخی از محله‌های شرقی تهران نیز ملک‌های لاکچری و با قیمت بالا وجود دارند که تأثیر مستقیمی بر میانگین قیمت منطقه دارند. همچنین، عوامل دیگری مانند فضای سبز و امکانات رفاهی و خدماتی و تجاری می‌توانند بر قیمت منطقه تأثیرگذار باشند.
شرق تهران شامل مناطق ۴ و ۸ و ۷ و ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ می‌باشد که از شمال تا جنوب آن دارای محله‌های مختلفی از نظر قیمتی می‌باشد. از محله‌های ارزان‌قیمت شرق تهران می‌توان به محله خاک سفید، شمیران نو، وفادار، آهنگ، شهرک کاروان، شهرک مسعودیه و رضویه و سجادیه، مسگر آباد، مشیریه، کیان‌شهر، هاشم‌آباد و... اشاره کرد.

ارزانترین محله های تهران برای خرید خانه


ارزان‌ترین محله‌ها برای خرید خانه در جنوب تهران


یکی از عوامل مؤثر بر ارزش مسکن در هر منطقه سن بنا و امکانات آن می‌باشد، در مناطق جنوبی باتوجه‌به سن بالاتر و امکانات قدیمی‌تر، خانه‌ها در این مناطق معمولاً با قیمت‌های کمتری در مقایسه با مناطق جدیدتر و مدرن تهران به فروش می‌رسند.
جنوب تهران به‌عنوان یکی از مناطق قدیمی پایتخت، دارای بافت مسکن سنتی و قدیمی است که شامل مناطق ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ و ۱۶ و ۱۷ و ۱۹ و ۲۰ می‌باشد. در این مناطق محلاتی ارزان‌قیمت نسبت به سایر مناطق وجود دارد از جمله محله‌های نعمت‌آباد، شهرک ابوذر، کریم‌آباد، خزانه بخارایی، شوش، باغ آذری، زهتابی، هلال احمر، قلعه مرغی، امین‌آباد و مهرگان، دولت‌خواه... می‌باشد.
بافت سنتی و قدیمی در این محله‌ها افرادی را بیشتر به خود جذب می‌کنند که باروحیه زندگی گروهی و همسایه مداری بیشتر آشنا هستند. روابط اجتماعی و فرهنگی این مناطق نیز سنتی و صمیمی می‌باشد.


سوالات متداول

• با بودجه ۲ میلیارد در کدام محله‌های تهران می‌شود آپارتمان خرید؟

با جستجو در املاک و سامانه‌های معتبر اطلاع‌رسانی راجع به فروش ملک در تهران شما می‌توانید آپارتمان‌های مناسب با بودجه خود در محله‌های مختلف بیابید. مثلاً با این بودجه در محله‌های سبلان، شمیران نو، اجاره‌دار، سلسبیل، نواب و..به‌راحتی می‌توانید ملک موردنظر خود را انتخاب بفرمائید.

• آیا در محله‌های ارزان‌قیمت برای خرید ملک، اجاره آپارتمان نیز ارزان‌تر است؟

باتوجه‌به اینکه رهن و اجاره ملک بر اساس قیمت آن ملک مشخص می‌شود قطعاً هر چقدر ملکی ارزان‌تر باشد به طبع اجاره آن نیز ارزان می‌باشد.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.