رشد 30 درصدی معاملات مسکن در تهران

ولی الله سیف در برنامه گفتگوی خبری شبکه دو سیما اظهار داشت: آمار معاملات مسکن در تهران در مرداد امسال در مقایسه با همین ماه در سال 94 سی درصد افزایش یافته است

0 نظر
به گزارش خبرنگار ایران فایل ، قوی ترین موتور جستجوی املاک و مستغلات؛ وی این افزایش معاملات را نشانه مثبتی از درست بودن برنامه ها دانست و افزود: قیمت معاملات صورت گرفته 7،6 درصد افزایش یافته است و این نشان از رشد غیرتورمی معاملات مسکن در مرداد امسال است.

سیف با اشاره به فعالیت صندوق مسکن یکم در بانک مسکن گفت: نرخ تسهیلات این صندوق در ابتدا 14 درصد اعلام شد که سه ماه پیش به 11 درصد کاهش یافت و هم اکنون به 9 و نیم درصد برای تسهیلات عادی و هشت درصد برای بافت های فرسوده رسیده است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه سه سال پیش نرخ سود بانکی وضعیت نامتعادلی داشت افزود: در آن زمان تورم بالای 40 درصد بود و هم زمان سود بانکی 27 درصدی داشتیم.

وی گفت: بر این اساس برنامه ریزی دولت برای کاهش تورم متمرکز شد و روند کاهنده نرخ تورم در سه سال گذشته ادامه یافت و نرخ سود بانکی هم همگام با کاهش نرخ تورم کاهش یافت.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نرخ سپرده 15 درصد در بانک ها گفت: نرخ تسهیلات هم 18 درصد است و الآن بیشتر بانک ها رعایت می کنند و در صورتی که غیر از این نرخ، پرداخت کنند بانک مرکزی با بانک های متخلف برخورد خواهد کرد.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.