۲۰۰هزار مسکن روستایی تسهیلات دریافت می کنند

علیرضا تابش گفت: با تصویب شورای پول و اعتبار در هفته گذشته سقف وام مسکن روستایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۲ ساله تعیین شد

0 نظر
به گزارش خبرنگار ایران فایل ، قوی ترین موتور جستجوی املاک و مستغلات؛ با ابلاغ بانک مرکزی در هفته آینده و مشخص شدن سهم آستانه توسط بنیاد مسکن تا ۱۵ روز اینده پرداخت وام مسکن روستایی عملیاتی می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در کل کشور یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد مسکن روستایی به اتمام رسیده است، تصریح کرد: ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بازسازی و مقاوم سازی شد که در مجموع از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور یک میلیون ۸۵۰ واحد روستایی در مقابل حوادث ایمن شدند.

وی افزود: در سال جاری به ۲۰۰ هزار واحد روستایی با تامین اعتباری حدود  ۴ هزار میلیارد تومان با بهره پنج درصد تسهیلات پرداخت می شود.

تابش اظهار کرد: ۹۸ درصد طرح هادی ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای طرح مصوب شدند که تا پایان امسال به ۱۰۰ درصد می رسد.

وی افزود: برخی از روستاها اکنون خواستار بازنگری طرح هادی روستا هستند که یکی از آنان همین روستای فریمک است که نیاز دارد برخی از زمین های این روستا به طرح هادی الحاق شود.

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: اجرای ۴۰ درصد از ۹۸ درصد روستاهای دارای طرح هادی مصوب  انجام شد البته نه به طور کامل و در برخی از روستاها به اجرای موارد ضروری اقدام شده است.

وی افزود: ۲ هزار و ۳۰۰ طرح هادی روستا در سال جاری اجرایی می شود که این مهم شامل طرح های جدید و طرح های نیمه کاره است و میزان اعتبار این تعداد طرح هادی در سال اول یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که با اعتبار ۸ درصدی استانداری می تواند این طرح ها را اجرا کرد.

تابش گفت:  در سال گذشته ۵۰۰ هزار تن قیر داشتیم که بسیاری از راه های روستاها آسفالته شد.

وی با اشاره به صدور سند مالکیت مسکن روستایی افزود: تا کنون در کشور ۲ هزار و ۷۰۰ سند روستایی صادر شد و با هماهنگی که با سازمان ثبت املاک داریم این صدور سند انجام می شود.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.