حرفه مهندسی نیازمند شفافیت در عملکرد است

معاون ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه حرفه مهندسی همراه با آزمون و خطاست افزود : این کار نیازمند شفافیت در عملکرد است

0 نظر
به گزارش خبرنگار ایران فایل ، قوی ترین موتور جستجوی املاک و مستغلات؛حامد مظاهریان در نوزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی اظهار داشت : کار مهندسی با آزمون و خطا همراه است اما نیازمند دقت و شفافیت است .
وی با تاکید بر اینکه نظام مهندسی از گروه های مرجع جامعه به شمار می رود افزود : حساسیت جامعه بر فعالیت این قشر زیاد است و جایگاه آنها بر اساس عملکردشان تعیین می شود اگر نتوانیم اعتماد جامعه و افکار عمومی را جلب کنیم حساسیت ایجاد می شود و برای مشروعیت گروه مشکلاتی به همراه خواهد داشت .
معاون ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی مهندسان را از گروه های متخصص جامعه و در بین مردم دانست و گفت : آنها با 400 هزار عضو در بین تمامی مجموعه های تخصصی ، مردمی تر هستندو جامعه انتظار دارد در مقابل عملکرد و یا کاستی های احتمالی پاسخگو باشند .
مظاهریان با بیان اینکه نباید در کار دنبال مقصر باشیم افزود : باید از آزمون ها درس گرفت و از تجارب استفاده کرد .
وی به دوره جدید برای شورای مرکزی نظام مهندسی اشاره کرد و گفت : دوره پیش رو دوره پرکاری است و جامعه از ما انتظار زیادی دارد که نیاز است با بازنگری ها و برخی اصلاحات رفتار مهندسی را بازسازی کرد و به عنوان نمایندگی جامعه مهندسی، وظیفه سنگینی که بر دوش ماست را به خوبی ایفا کنیم .
وی تصریح کرد : امروز سازمان نظام مهندسی شاهد چرخه ای جدید در شورای مرکزی است و باید بتواند انتظارات اعضا ، افکار عمومی و مجموعه های ذی ربط را بر آورده سازد .
مظاهریان گفت : با دیدگاه اعضاء نظام مهندسی ، سخنان و اهداف گفته شده می توان برنامه ای سه ساله را برای شورا و نظام مهندسی تعریف و تدوین کرد .
وی باتاکید بر شفافیت در عملکرد گفت : سازمان نظام مهندسی باید نماد شفافیت باشد و با این ویژگی و شاخصه می تواند اهدافی را که در قانون به آن اشاره شده را محقق کرد .
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت : بیشترین تواقع و انتظار ما از شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان استانداردسازی خدمات مهندسی و نحوه نظارت بر آنها است و همچنین مبانی قیمت گذاری نیز باید مورد بازنگری و توجه قرار گیرد.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.