چراغ سبز وزیر به افزایش قیمت مسکن مهر

وزیر راه و شهرسازی در ادامه انتقادات به طرح مسکن مهر با بیان این‌که همواره از این طرح گلایه دارم، گفت: این طرح در حال حاضر همه را گرفتار خود کرده است

0 نظر
به گزارش خبرنگار ایران فایل ، قوی ترین موتور جستجوی املاک و مستغلات؛عباس آخوندی با اشاره به پیشرفت 93 درصدی پروژه‌های مسکن مهر تعداد واحدهای باقیمانده این طرح را 300 هزار اعلام کرد و افزود: 117 هزار مسکن مهر از مکان‌یابی مشکلات عمده‌ای دارند و در مراکزی هستند که فاقد متقاضی است.

وی با بیان این‌که 200 هزار واحد مسکن مهر متقاضی دارد که تکمیل و واگذاری بخشی از آنها برای سال آینده می‌ماند، اظهار کرد: مشکل اصلی مسکن مهر عمدتا به خدمات زیربنایی و روبنایی برمی‌گردد وگرنه در ساخت و ساز واحدها مشکلی وجود ندارد و کارها بر اساس برنامه‌ریزی پیش می‌رود. تامین خدمات زیرساختی مسکن مهر مانند آب، برق، تاسیسات، فاضلاب و ... وظیفه وزارت راه و شهرسازی نیست که بخواهیم بر انجام آن متعهد شویم.

آخوندی با بیان این‌که همواره به مسکن مهر نقد دارم و از آن گله می‌کنم در بیان دلایل این رویه گفت: در انجام و اجرای چنین کارهایی که میلیونها نفر به آن وابسته‌اند، باید قبل از اجرا به فکر تامین زیرساختها و خدمات زیربنایی بود، اینجاست که جای نقد جدی دارد و در حال حاضر همه را گرفتار خود کرده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارزیابی صورت گرفته در خصوص نیاز 5600 میلیارد تومانی مسکن مهر برای زیرساختها،‌ افزود:‌ اساسا چنین بودجه‌ای بودجه‌ای وجود ندارد و دولت توانایی پرداخت چنین مبلغی را ندارد.

آخوندی در ادامه با بیان این‌که بازپرداختهای مردم-در مسکن مهر- پول بانک است و نمی‌توان با آن زیرساختها را تامین کرد،‌ تصریح کرد:‌ تعهدات وزارت راه و شهرسازی در مسکن مهر با سرعت خوبی در حال انجام بوده و هیچ کارگاه ساختمانی نیز تعطیل نشده است. اما در مباحثی مانند زیرساختها و تامین آنها  وزارت راه و شهرسازی مسئولیت مستقیمی  ندارد.

وی با بیان" معتقدیم باید به فکر مردم باشیم" گفت:‌ همواره خود را به جای افرادی می‌گذارم که یک واحد مسکن مهر خریداری کرده‌اند و محل زندگی‌شان فاقد امکانات حداقلی برای زندگی است به همین دلیل نیز ساخت مدارس، کلانتری، مسجد و مراکز بهداشتی را در اولویت‌های وزارتخانه قرار داده‌ام.

وی همچنین از پرداخت مجدد متقاضیان مسکن مهری خبر داده که پروژه‌های آنها دیر شروع شده است.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.