سال ۹۵ پرونده مسکن مهربسته می‌شود؟

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: پیشرفت فیزیکی مسکن مهر ۹۰ درصد است و در سال ۹۵ پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد

0 نظر
به گزارش ایران فایل ، محسن نریمان شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری عنوان کرد: از 400 هزار واحد مسکن مهر شهرهای جدید 250 هزار واحد در مرحله نازک کاری است و ساخت 90 هزار واحد در سال 95 پایان می یابد.
وی افزود: حدود 60 هزار واحد مسکن مهر نیز متقاضی ندارد.
وی گفت: برای شهر جدید هشتگرد و هفت هزار واحد در شهر جدید پرند نیازمند متقاضی مسکن مهر هستیم. در دولت یازدهم 21 مدرسه در پرند ساخته شده است. 

نریمان افزود: در سال 92 مسکن مهری که به دولت یازدهم واگذار شد 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و 900 هزار واحد تحویل داده شده بود همچنین در آن زمان حدود 80 درصد هزینه های ساخت مسکن مهر با تسهیلات بانکی و بقیه آن آورده مردم بود اما در دولت یازدهم آورده مردم بیشتر شد.
نریمان افزود: برخی از طرح های مسکن مهر خودمالکی است و بیشتر واحد هایی که در دولت قبل واگذار شد به این گونه بود و در طرح های خودمالکی زمین و همه مراحل ساخت را مردم تأمین می کنند و دولت فقط آنها را به بانک معرفی می کند.
***اگر مسکن مهر در بافت‌های فرسوده احداث می‌شد برای دولت ارزان‌تر تمام می‌شد
مدیرعامل شهرهای جدید همچنین با بیان این مسکن مهر در تپه ماهورها و نقطه‌ای مثل پردیس و بعضاً در بین کوه‌ها به خاطر این که زمین رایگان بوده است ایجاد شده است گفت: اگر مسکن مهر در بافت‌های فرسوده احداث می‌شد برای دولت ارزان‌تر تمام می‌شد ضمن این که در جاهایی که مسکن مهر احداث  شده باید خدماتی به مردم ارائه شود و در این راستا این دولت دهم بوده که در سال جاری تنها در شهر پرند 21 مدرسه را آماده کرده است.
نریمان با بیان این که ما به‌هیچ‌وجه تلاش‌های دولت قبل را زیر سؤال نمی‌بریم تصریح کرد: درعین‌حال باید قبول کنیم طرحی که بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواسته حتی یک صفحه مطالعه روی آن انجام نشده بود.
وی با بیان این که تا پایان سال 94 پرونده مسکن مهر را در تعداد دیگری از شهرها می‌بندیم و تا انتهای سال  تعداد دیگری از مسکن مهر را تحویل متقاضیان خواهیم داد گفت:  سیاست ما این است که پروژه مسکن مهر را در سال 95 به اتمام برسانیم.

در پایان این بحث حسام عقبایی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک نیز اظهار داشت: زمانی که وزیر مسکن به عنوان وزیر دولت دهم انتخاب شد عنوان کرد که تا پنج دولت نیز نمی‌تواند مسکن مهر را به پایان برساند ولی امروز آقای نریمان عنوان می‌کنند که پروژه مسکن مهر تا پایان سال 95 به اتمام می‌رسد که امیدواریم این اتفاق رخ دهد.
وی با بیان این که  در پروژه مسکن مهر به مطالبات مردم توجه نشده است گفت: مسکن مهر هم‌اکنون به یک جدال سیاسی ما بین دولت‌ها تبدیل‌شده و واژه علی‌الحساب در قراردادها لغت‌هایی نیست که درشان مردم ما باشد بلکه دولت‌ها دهک‌های ضعیف و متوسط جامعه را قربانی منافع خود می‌کنند برای این که بگویند فلان دولت توانسته این طرح را به چه میزان اجرا کند.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.