آینده از آن کدام مسکن‌هاست؟

کسانی که میل به سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن دارند چه مسکن‌هایی بخرند برنده هستند؟ مسکن‌های کوچک یا بزرگ؟ کلنگی یا آپارتمانی؟ شرق، غرب، شمال یا جنوب تهران؟ برخی از مشاوران املاک به این سوال‌ها پاسخ داده‌اند

0 نظر
آمارهای جدید منتشر شده از سوی دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن حاکی است: متوسط کشوری قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی طی نیمه اول امسال با کاهش فوق‌العاده جزئی ۱/ ۰ درصد، در سطح ۲ میلیون و ۸۰۰هزار تومان نیمه اول سال گذشته قوام گرفت.

 در نیمسال اول ۹۳ میانگین قیمت کشوری مسکن متری ۲میلیون و ۸۱۰ هزار تومان بود که این مبلغ در نیمه اول امسال به ۲میلیون و ۸۴۰ هزار تومان (تغییر در حد چند ده هزار تومان در هر مترمربع) رسید. به این ترتیب تثبیت قیمت مسکن در تهران به عنوان شهر پیشرو در تحولات بازار مسکن- که از اواخر سال گذشته اتفاق افتاده بود، با تاخیر زمانی حدود دو فصل، به سایر شهرها سرایت کرده است.

چند سالی است با توجه به رکود در بازار مسکن، کمتر کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن می‌شود، زیرا هیچ کسی از آینده این بازار خبری ندارد، اما با این حال به تازگی امیدهایی برای سروسامان گرفتن این بازار پیش‌بینی شده است، از این رو کسانی که میل به سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن دارند دوست دارند بدانند چه مسکن‌هایی بخرند برنده هستند؟ مسکن‌های کوچک یا بزرگ؟ کلنگی یا آپارتمانی؟ شرق، غرب، شمال یا جنوب تهران؟ 

برای کسانی که سرمایه داشته‌ باشند، خانه کلنگی بهتر است، زیرا خریداران این خانه‌ها سود بیشتری می‌کنند، اما کسانی که زیادی نداشته‌ باشند از نظر من می‌توانند آپارتمانی کوچک و چند سال ساخت در شرق تهران خریداری کنند، زیرا شرق تهران از لحاظ فرهنگی و موقعیتی بسیار بهتر از جنوب تهران است، همچنین در مقایسه با شمال و برخی از نقاط غرب تهران نیز قیمت مناسب‌تری دارد.

براساس تحقیقات صورت گرفته آمارها نشان می دهد؛ خرید آپارتمان به منظور سرمایه‌گذاری اصلاً کار عقلانی نیست، زیرا واحدهای آپارتمانی هر چه از سن‌شان بگذرد از ارزش‌شان کاسته می‌شود، برای مثال اگر کسی خانه‌ای نوساز خریداری کند، چند روز بعد اگر قصد فروش ملکش را داشته باشد، از قیمت آن کم می‌شود.

کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش مسکن دارند توصیه می شود سراغ خانه‌های ویلایی و زمین بروند؛ زیرا زمین همیشه بیشترین سود را دارد.

به گزارش خبرنگار "ایران فایل" قوی ترین موتور جستجوی املاک و مستغلات؛ یکی از مشاوران املاک  در این خصوص گفت؛خانه نوساز به دلیل افت قیمت برای سرمایه‌گذاری اصلاً مناسب نیست، اما همیشه ماده مصرفی که همان ملک کلنگی است برای سرمایه‌گذاری بهترین به حساب می‌آید، اما کسی که ملک کلنگی خریداری می‌کند نباید الان بسازد و باید فعلاً به این ملک دست نزند.

وی در ادامه عنوان کرد:کسی که ملکی کلنگی خریداری می‌کند اگر بعد از دو سال ۶۰ درصد سود نکند، در واقع ضرر کرده است، زیرا ارزش پول او تا دو سال دیگر کم شده و از طرفی گرفتن جواز و... آنقدر سخت و خسته‌کننده است که اگر ۶۰ درصد سود نکند فایده‌ای ندارد؛ اما با شرایط اکنون فقط دوسال طول می‌کشد که کسی ملکی که ساخته است را بفروشد و یکی دو سال هم طول می‌کشد که آن را بسازد و نهایتاً ۵۰ درصد سود می‌کند، بنابراین اکنون زمانی مناسبی برای ساخت و ساز نیست.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.