رونق بازار مسکن بعد از تیر ماه

آمارها حاکی از آن است که وجود ماه رمضان باعث کاهش میزان جابه جایی مستاجران شده و مشاوران املاک معتقد هستند که این رونق بازار بعد از اتمام تیر ماه افزایش می یابد

0 نظر
به گزارش ایران فایل، این روزها بازارمسکن در انتهای روزهای پایانی ماه رمضان همچنان در رکود به سر می برد و به نظر می رسد که نفس های پایانی رکود در این بازار باشد.

براساس این گزارش، با وجود فصل نقل وانتقال بسیاری مستاجران در این روزها سعی می کنند که جابه جا نشوند و تمدید و افزایش اجاره بها  را بر جابه جایی ترجیح می دهند از سوی دیگر وجود ماه رمضان نیز باعث کاهش میزان جا به جایی نیز در این ماه شده است.

به نظر می رسد با اتمام این ماه میزان جابه جایی ها ونیز افزایش اجاره بها تشدید شود به طوری که تا به امروز به گفته عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری حدود 10 درصد اجاره بها افزایش یافته است.

درهمین راستا عقبایی با اشاره به اینکه در 9 روز تیرماه در شهر تهران 4 هزار و 588 قرار داد خرید و فروش در تهران منعقد شده است، گفت: 7 هزار و 83 قرارداد اجاره و رهن نیز منعقد شده است. 

وی در ادامه افزود: 12 هزار و 102 قرارداد در تهران و 56 هزار و 447  مجموع قراردادهای منعقد شده در کل کشور بوده است.
 
عقبایی اظهار داشت: 28 هزار و 123 قرار خرید و فروش و 25 هزار و 868 قرار داد اجاره در کل کشور طی 9 روز اول تیر ماه منعقد شده است. 

رییس اتحادیه املاک کشوری تصریح کرد: 93 هزار و 821 قرارداد خرید و فروش و 76 هزار و 572  قرارداد اجاره طی خرداد ماه امسال منعقد شده است. 

وی خاطر نشان کرد: 17 هزار و 232 مبایعه نامه و 21 هزار و 199 قرارداد اجاره‌نامه در تهران منعقد شده است.

ما امیدوار هستیم که با این میزان جابه جایی که در اواسط ماه رمضان صورت گرفته است بعد از اتمام این ماه افزایش یابد.

 گزارشات نیز حاکی از آن است که به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای نقش موثری در کاهش میزان اجاره و از همه مهم تر کاهش قیمت خرید مسکن داشته باشد.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.