آرامش در بازار اجاره بهای مسکن

این روزها بازار اجاره بها بر خلاف سال های گذشته در آرامش به سر می برد و قیمت ها افزایش چندانی نیافته است

0 نظر
به گزارش ایران فایل، این روزها بازار مسکن همزمان با ماه رمضان کمی آرام شده و میزان خرید، فروش، رهن و اجاره نسبت به ماه های گذشته بسیار کم تر شده است .
به گفته حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاروان املاک کشور در 9 روز ابتدای فصل تابستان 12 هزار و 102 قرارداد در تهران و 56 هزار و 447 در کل کشور منعقد شده است.عقبایی در ادامه تصریح کرد:17 هزار و 232 مبایعه نامه و 21 هزار و 199 قرارداد اجاره‌نامه در تهران منعقد شده است.
براساس این گزارش، بازار مشاوران املاک که این روزها نیز باید رونق داشته باشد اما با وجود ماه رمضان رو به سردی رفته و بسیاری از آنها چشم امید به ماه مرداد بسته اند .
در همین راستا وجود رکود در بازار اجاره بها نیز باعث شده که قیمت های اجاره بر خلاف سال های گذشته چندان افزایشی نیابد به طوری که عقبایی در خصوص وضعیت این بازار معتقد است "قیمتهای اجاره را مسکن تعیین میکند و به دلیل اینکه قیمت ملک افزایش نیافته نرخ اجاره نیز بالا نمی رود".
همچنین  به گفته بائوج لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس، افزایش قیمت ملک هر 5 سال یکبار رخ می دهد و به دلیل اینکه ما در سال 91 با افزایش قیمت کذایی مسکن روبرو بودیم، بنابراین امسال ما هیچ افزایش قیمتی را نخواهیم داشت.
وی در ادامه افزود: از سوی دیگر زمانی که عرضه و تقاضای مسکن متعادل باشد بنابراین هیچ فشاری به بازار اجاره بها وارد نمی شود .
همچنین مشاوران املاک نیز امسال معتقد بودند که بر خلاف سال های گذشته  بسیاری از متقاضیان به تمدید واحدهای خود روی آورده اند به طوری که بیش از 90 درصد از مردم برای تمدید  به املاک تهران مراجعه کردند.
گزارشات میدانی ما نیز حاکی از آن است که بسیاری از مشاروان املاک در این فصل، بازار چندان پر رونقی ندارند و مالکان نیز با بالا بردن نرخ اجاره هایشان این بازار را برای آنها راکد تر کرده اند.
عقبایی نیز افزایش قیمت اجاره را برای بازار اجاره بهای امسال پیش بینی نکرد ومعتقد است که در برخی از مناطق کلان شهرها از جلمه تهران، اصفهان، مشهد و تبریز شاهد افزایش اجاره بهای 10 درصدی هستیم.
حال باید منتظر بمانیم و ببنیم که بعد از اتمام این ماه چه آینده ای برای بازار رهن و اجاره مسکن رقم می خورد و آیا قیمت ها همچنان ثبات می ماند یا خیر؟

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.