اختلاف شهرداری و نظام مهندسی شناسنامه فنی ساختمان را مختل کرد

مخالفت شهرداری‌ با نظام مهندسی ساختمان استان تهران باعث شده که شناسنامه فنی ساختمان را به ساختمان‌های زیر هزار متر کاهش نیابد

0 نظر
رضا حیدریون عضو هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه وضعیت فعلی شناسنامه فنی ساختمان‌ها در حال حاضر در ساختمان‌های بالای 2 هزار متر مربوط می‌شود گفت: متأسفانه در زمینه شناسنامه فنی ساختمان‌ شهرداری‌ها هیچ همکاری نمی‌کنند.


وی در ادامه افزود: در صورتی که شهرداری‌ها همکاری لازم را برای شناسنامه فنی ساختمان‌ها اجرایی می‌کردند این طرح در حال حاضر در ساختمان‌های زیر 1000 متر انجام می‌شد.


عضو هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران توضیح داد: در حال حاضر اکثر ساختمان‌های موجود در کشور زیر 1000 متر هستند بنابراین شناسنامه فنی و ملکی در این ساختمان‌ها بیشتر لازم بود.


حیدریون اظهار داشت: اختلاف بعدی که میان شهرداری‌ها و مهندسان وجود دارد حضور مهندسان در ساختمان‌ها است در صورتی که شهرداری‌ها از این موضوع تمکین نمی‌کنند.


وی با اشاره به اینکه دادگاه‌ها شهرداری‌ها را محکوم می‌کنند، گفت: سازندگان و مهندسان ناظر به دلیل تمکین نکردن شهرداری از این موضوع کمتر در ساختمان‌ها حضور دارند.


حیدریون افزود: در صورتی که سازندگان و مهندسان ناظر ذی‌صلاح نباشند به اهرم ساختمان‌ها آسیب می‌رسد و مهندسان ناظر نیز از این موضوع امتناع می‌کنند.


عضو هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران خاطرنشان کرد: در صورتی که مجری ساختمان و سازمان شهرداری‌ها به این موضوع توجه نکند در صورت بروز حادثه خود باید پاسخگو به این موضوع باشد.

منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.