رونق بازار اجاره بها در آستانه فصل جابه جایی

همزمان با رسیدن فصل جابه جایی ها قیمت های اجاره شکسته شد و مستاجران نباید دل مشغولی نسبت به افزایش قیمت اجاره بها داشته باشند

0 نظر
به گزارش خبرنگار ایران فایل www.iranfile.ir این روزها تنور اجاره در آستانه رسیدن فصل نقل وانتقالات داغ شده و این بازار بسیار پر رونق تر از گشته شده است.
آمارها حاکی از آن است میزان جابه جایی مستاجران در تهران با افزایش همراه بوده و این درحالی است که قیمت اجاره افزایش چندانی نیافته و بازار رنگ رونق به خود گرفته است.
حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به اینکه ملاک تعیین قیمت اجاره در قیمت مسکن است ،گفت: درحال حاضر قیمت مسکن با افزایش یافتن میزان تسهیلات کمی رونق یافته، بنابراین بهانه برای بالا رفتن قیمت اجاره نیز وجود ندارد.
موضوعی که رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران به آن اشاره می کند؛ سالی آرام برای بازار اجاره مسکن است و خطاب به مستاجران، موجران و مشاوران املاک تاکید دارد: از آنجا که شاخص اصلی تعیین اجاره‌بها، قیمت مسکن است و قیمت مسکن طی سال گذشته و یک ماه سپری شده از سال جدید، در وضعیت ثبات به سر می‌برد، بدون تردید بازار اجاره مسکن امسال، بازاری با ثبات و بدون افزایش خواهد بود.
عقبایی ادامه داد: افزایش اجاره‌بها صرفا در زمان افزایش قیمت مسکن توجیه دارد و هیچ موجری نمی‌تواند با ملاک قرار دادن صرفا شاخص تورم نسبت به افزایش اجاره‌بهای مسکن اقدام کند.
در حال حاضر با افزایش نرخ تسهیلات مسکن به 80 میلیون تومان علاوه بر بازار خرید و فروش بازار اجاره نیز جان گرفته و دلالان در این حوزه بساط واسطه گری خود را برچیده اند.
همچنین  ماه گذشته مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی گربه را دم حجله کشت و اخطار داد که امسال به هیچ عنوان قیمت اجاره بها مسکن افزایش نمی یابد و خیال مستاجران را از بابت باثبات ماندن قیمت اجاره مسکن راحت کرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از دل مشغولی‌های مردم افزیش قیمت اجاره است گفت: رصد قیمت از معاملات بازار مسکن حاکی از آن است که در فروردین ماه امسال تا سال گذشته 6 درهم درصد افزایش قیمت داشته که این در حالی است نرخ میزان نرخ تورم بالای 15 درصد بوده که این امر نشان می‌دهد قیمت واقعی کاهش یافته است.
مظاهریان یادرآور شد: پیش بینی می‌شود که در سال جاری بازار مسکن آرام باشد و در تمامی شاخص‌ها قیمت‌ها تغییری نخواهیم داشت.
وی اظهار داشت: در بخش قیمت‌های واحدهای مسکونی نیز بیش از 3.6 دهم درصد در یک سال افزایش نمی‌یابد و در دو حوزه معاملات و بازار اجاره میزان افزایش قیمت کمتر از نرخ تورم است و شرایط برای خریداران متقاضیان واقعی فراهم خواهد بود.
مظاهریان یادآور شد: در نیمه دوم سال امکان دارد که قسمتها کمی افزایش یابد و زمینه‌های خروج قطعی از بازار مسکن را شاهد خواهیم بود.
در همین راستا در اوایل سال تعدادی از دلالان از فرصت کاهش نرخ سود بانکی استفاده کرده و کمی  قیمت ها را افزایش دادند اما در همان زمان با اعلام رییس اتحادیه مشاوران املاک قیمت ها شکسته شد و چند روز طول نکشید که قیمت خانه فروشی تهران به همان حالت سابق بازگشت وکاهش یافت.
طی صحبت با برخی از مشاوران املاک نیز مشخص شده است که  که قیمت های اجاره تغییری نیافته و با ثبات باقی مانده است.
بنابراین پیش بینی می شود امسال تابستانی پر رونق برای مستاجران است و هیچ یک از آنها نباید نگرانی از افزایش قیمت اجاره داشته باشند.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.