ميان‌بر فروشنده‌های مسکن براي دورزدن ركود

دسته ای از فروشنده های آپارتمان های مسکونی در تهران، برای دور زدن رکود ناشی از نبود قدرت خرید، حاضر شده اند واحدهای خود را بدون دریافت پول نقد و به شکل معاوضه بفروش برسانند

0 نظر
به گزارش سامانه ایران فایل ، براساس تحقیقات میدانی از بنگاه های مسکن، حجم فایل های فروش به روش معاوضه نسبت به سال گذشته حدود ١٠ تا ١٥ درصد افزایش پیدا کرده است. شانس موفقت آن دسته از مالکانی که در فضای سنگین رکود کنونی، حاضر به استفاده از روش‌های غیرنقد هستند به مراتب بیشتر از سایر فروشنده‌ها ارزیابی می‌شود.
در حال حاضر فایل های فروش در بخش معاوضه سامانه ایران فایل حاکی از آن است که درخواست معاوضه از طرف مالکان فقط به مناطق جنوبی یا مرکزی شهر تهران نیست بلکه این شکل فروش آپارتمان در تهران بخصوص موارد گران قیمت منطقه یک نیز بصورت محسوسی قابل مشاهده است و بکار گرفته می شود.
این روش فروش مسکن در تهران که از سر اجبار و به دلیل نبود قدرت خرید موثر و از همه مهمتر بخاطر کم اثر بودن وام خرید مسکن ، مورد استفاده قرار می گیرد برای هر نوع آپارتمان با هر نوع قیمت است. 
در بخش معاوضه آپارتمان های فروشی در سامانه ایران فایل، واحدهایی که قیمت کل فروش آنها ٢٠٠ میلیون تومان است وجود دارد و در عین حال واحدهایی که قیمت کل آنها یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان است نیز دیده می شود.
فروشنده هایی که حاضر به معاوضه هستند خود به دو دسته تقسیم می شوند.
دسته اول افرادی هستند که متقاضی تبدیل به احسن کردن واحد خود هستند و از طریق معاوضه به دنبال بزرگ کردن محل سکونت خود می گردند.
دسته دوم نیز افرادی که قصد دارند محل سکونت شان را کوچکتر کنند و با روش معاوضه می خواهند مابه التفاوت متراژ را پول نقد دریافت کنند.
تحلیل آماری فایل های معاوضه آپارتمان در سامانه ایران فایل یک نکته جالب دیگر را نیز نشان می دهد و آن اینکه؛ عمده معاوضه ها به واحدهای نوساز و کلیدنخورده تعلق دارد!
این نکته بیانگر آن است که از یک سو توان مالی خریداران مسکن بیشترین فاصله را با قیمت فروش واحدهای تازه ساز دارد و از سوی دیگر رکود معاملاتی در قسمت نوسازها به مراتب عمیق تر است که سازنده ها را به معاوضه واداشته است.
جزییات تعدادی از فایل های فروش معاوضه ای به شرح زیر است:
مالک یک آپارتمان در میدان کاج سعادت آباد با متراژ ١٠٩ متر، متقاضی معاوضه ملک خود با یک واحد مسکونی کوچکتر است.
این واحد مسکونی ٩٢٥ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است. این واحد ٢خوابه است و سن بنای آن نیز ١٠ ساله است. 
یک آپارتمان دیگر با متراژ ٧٢ متر در خیابان خزانه واقع در جنوب تهران برای معاوضه با یک آپارتمان در محله های بالای شهر تهران، در ایران فایل درج شده است. قیمت این آپارتمان ١٩٠ میلیون تومان از سوی مالک پیشنهاد شده است. این آپارتمان ، ٥ سال ساخت است.
در خیابان پیروزی یک واحد مسکونی ١١٧ متری، با قیمت ٤٨٠ میلیون تومان برای معاوضه فایل شده است. این آپارتمان در ساختمان ٥ طبقه ١٠ واحدی قرار دارد و مالک آن حاضر است واحد را با آپارتمانی در خیابان نیروهوایی تعویض کند.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.