پیش بینی وضعیت مسکن با حضور آخوندی در وزارت راه و شهرسازی

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با اشاره به اینکه پیش‌تر وعده ثبات اقتصادی مسکن تا پایان سال را داده بود، تاکید کرد: قطعا با حضور وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ثبات اقتصادی در مسکن رخ می‌دهد چرا که فرد معرفی شده برای این بخش کارآمد و با تجربه است

0 نظر
مصطفی قلی‌خسروی با ابراز خرسندی از انتخاب کابینه پیشنهادی دولت یازدهم گفت: به اعضای کابینه یازدهم خوش بین هستم و معتقدم ثبات اقتصادی پس از ثبات سیاسی در راه است.
 
وی معتقد است: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با سوابقی که در این حوزه دارد آینده روشنی برای مسکن کشوررقم می‌زند.
 
قلی‌خسروی اظهار کرد: این بدین معنا نیست که دولت قبلی فعالیتی نداشته است بلکه نیکزاد، وزیر فعلی راه و شهرسازی همچون بلدوزر پروژه‌ها را پیش برد و تغییراتی نیز ایجاد کرد.
 
رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک درباره یکی از برنامه‌های اعلام شده از سوی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مبنی بر "تطویل مدت اجاره‌ واحدهای مسکونی جهت حمایت از حقوق مستاجران" گفت: این امر به شرطی صورت می‌گیرد که به صورت مصوبه و از سوی مجلس شورای اسلامی تایید شود.
 
وی گفت: دراین باره باید حقوق شرعی مؤجر و مستأجر در نظر گرفته شود و هرگونه کار دستوری برای مالک و مستأجر به دور از قوانین است.
 
قلی‌خسروی یادآور شد: پیش‌تر در دوره گذشته افزایش مدت زمان اجاره واحد مسکونی مطرح شده بود اما به دلیل دستوری بودن عملی نشد.
 
رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک تاکید کرد: اجرای این طرح نباید به صورت دستوری برای مالک و مستأجر باشد.
 
وی در پیشنهاد خود به وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم، استفاده از ظرفیت اتحادیه‌هایی همچون مشاوران املاک، مصالح ساختمانی و غیره را عنوان کرد و گفت: برای بهبود وضع بازار و ثبات در کلیه بخش‌های مسکن، پیشنهاد می‌شود در زمان‌های مشخص جلساتی با اتحادیه‌ها نیز صورت گیرد تا از این ابزارها برای برطرف شدن مشکلات مسکن از اجاره و فروش یک واحد تا قیمت و نوع مصالح ساختمانی کمک گرفته شود.
 
قلی‌خسروی با اشاره به دوران وزارت آخوندی در بخش مسکن نسبت به بهبود اوضاع به دلیل تجربیات قبلی وی ابراز امیدواری کرد.

منبع خبر : همشهری

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.