جزئیات صدور شناسنامه فنی در تهران

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به جزئیات اجرای شناسنامه فنی - ملکی در شهر تهران گفت: تعرفه‌ها براساس تعداد طبقات و متراژ متغیر است و از حداقل 10 تا 12 هزار تا 24 هزار تومان در هر مترمربع تعیین می‌شود

0 نظر

رییس سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه در برخی از قراردادهای این قانون بازنگری شده است، بیان کرد: حضور ناظران، طراحان و سازندگان را در ساختمان‌سازی سازماندهی کردیم تا کار به روشی اجرا نشود که مشکلاتی را در ساخت و ساز به وجود بیاورد.
وی با بیان اینکه راهکارهایی برای کنترل و نظارت بیشتر بر کار مهندسان اندیشیده شده است، گفت: با استفاده از نرم‌افزار طراحی شده برای انتخاب مهندسان، حضور آنها و چگونگی اجرای پروژه تحت کنترل قرار می‌گیرد.
غفرانی با بیان اینکه شناسنامه فنی - ملکی در تمامی ساخت‌و‌سازها اجرایی می‌شود، افزود: براساس این قانون ساختمان‌های زیر سه هزار متر مربع باید با نظارت چهار مهندس به اجرا برسند که این مهندسان در زمینه تخصصی عمران، معماری، برق و مکانیک فعالیت می‌کنند.
ایشان بااشاره به اینکه شناسنامه فنی - ملکی در ساختمان‌های بالای سه هزار مترمربع هم اجرایی می‌شود، گفت: تعرفه شناسنامه فنی - ملکی براساس قانون تعیین شده و از طریق سازمان نظام مهندسی ابلاغ شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران تصریح کرد: تعرفه‌ها براساس تعداد طبقات و متراژ متغیر است و از حداقل 10 تا 12 هزار تا 24 هزار تومان در هر مترمربع تعیین می‌شود.
غفرانی با بیان اینکه شهرداری تهران قول همکاری با سازمان نظام مهندسی را داده است، بیان کرد: در جلسه‌ای که در این خصوص برگزار شد شهردار تهران اعلام کرد که اجرای شناسنامه فنی - ملکی را به شهردای‌های نواحی بخشنامه کرده است.
در ابتدای اجرای این قانون در حدود دو سال پیش، شورای شهر تهران که از جمله اولین معترضین به اجرای این قانون بود و ناظران سازمان نظام مهندسی ساختمان را به امضا فروشی متهم کرد، شناسنامه فنی ملکی را بی اعتبار دانست.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.