جزئیات ارزان‌ترین و گران‌‌ترین ملک در تهران

کمترین قیمت فروش (متری 246 هزار تومان) در بازار مسکن که در بهار امسال اعلام و معامله شد مربوط به واحدی واقع در منطقه 20 تهران بوده و همچنین یک واحد مسکونی در منطقه یک تهران طی سه ماه گذشته با بالاترین قیمت (متری 7 میلیون و 990 میلیون تومان) معامله شد

0 نظر

بر اساس گزارش مرکز آمار درباره متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در تهران در فصل بهار سال‌جاری، همانطور که گفته شد کمترین قیمت فروش در بازار مسکن در منطقه 20 و بیشترین قیمت فروش در منطقه یک پیشنهاد و معامله شده است.
یکی از بنگاهداران فعال در شهرری درباره کمترین قیمت معامله شده یک واحد مسکونی در منطقه 20، به «دنیای‌اقتصاد» گفت: در حوالی سه راه تقی آباد یکسری مجتمع‌هاي مسکونی 100 تا 200 واحدی ساخت و ساز شده است که باعث تردد چند هزار نفر در این مجتمع‌ها مي‌شود و این قیمت عنوان شده از سوی مرکز آمار یعنی متری 246 هزار تومان، در این محله بعید نیست زیرا ارزش این واحدها با توجه به هزینه ساخت، حجم ساکنان و نوع امکانات در همین اندازه است. به هر حال اين يك قيمت استثنايي است و بعيد است كه ملكي در شرايط عادي با اين قيمت معامله شود.
به گزارش دنیای‌اقتصاد از طرف دیگر مرکز آمار، 7‌میلیون و 999 هزار تومان را بیشترین قیمت هر مترمربع یک واحد مسکونی معامله شده در منطقه یک تهران اعلام کرده است که این ملک گرا‌ن‌ترین آپارتمان فروخته شده در سال‌جاری بوده است در پایتخت طی بهار اما تعدادی از مشاوران املاک واقع در منطقه یک تهران در این باره معتقد هستند: نرخ رسمی اعلام شده از سوی مرکز آمار که آن را بالاترین قیمت فروش در تهران عنوان کرده صحیح نیست، چراکه در محله‌هاي فرمانیه، زعفرانیه، فرشته و الهیه اغلب واحدهایی به بازار فروش عرضه مي‌شوند که قیمت هر متر مربع آنها از 8 میلیون تومان هم بالاتر است و معمولا این دسته از واحدها با نام «واحدهای استثنایی» شناخته مي‌شوند زیرا نوع مصالح استفاده شده، امکانات فراهم شده، نما و حتی سابقه کار سازنده باعث مي‌شود تا واحدهای این‌چنینی قابل‌مقایسه با واحدهای درجه یک هم نباشد، چراکه آنها در حد سوپر لوکس هستند.
برای مثال در نیاوران قیمت پیشنهادی فروش یک واحد نوساز متري 5 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده در حالی‌که 3 میلیون و 900 هزار تومان تا 4 میلیون و 450 هزار تومان قیمت کارشناسی برای واحدهای مسکونی نیاوران است و نمونه دیگر اینکه یک واحد نوساز مسکونی در زعفرانیه به قیمت متری 10 میلیون تومان از سوی مالک ارزشگذاری شده، اما قیمت ارزنده چنین واحدهایی در زعفرانیه بین 5 میلیون تومان تا 5 میلیون و 600 هزار تومان برآورد مي‌شود و این موضوع بیانگر این مساله است که چنین واحدهایی استثنایی هستند نه گران قیمت.
علاوه براین مرکز آمار، کمترین درصد رشد قیمت واحدهای مسکونی در بهار 90 نسبت به زمستان 89 را برای بازار مسکن منطقه 6 (محدوده مطهری، فاطمی، یوسف آباد، کریمخان، میدان ولیعصر، بلوار کشاورز) اعلام کرده، زیرا این نرخ رشد به میزان 2 درصد بوده و از سوی دیگر بیشترین درصد رشد قیمت فروش نسبت به زمستان 89 را مربوط به بازار مسکن منطقه 15 تهران (خاوران، بعثت، افسریه، آزادگان) به میزان 6/5 درصد عنوان کرده است.
همچنین بنا به گفته مرکزآمار بیشترین رشد قیمت (4/20 درصد) واحدهای مسکونی در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته مربوط به منطقه یک و کمترین درصد رشد قیمت (8/2 درصد) واحدهای مسکونی نسبت به بهار سال گذشته مربوط به منطقه یازده تهران محدوده کارگر جنوبی، جمهوری و بخشی از خیابان ولیعصر است.
به گزارش دنیای‌اقتصاد، متوسط قیمت مسکن در تهران طی یکسال جاری در مقایسه با زمستان سال گذشته حدود 3/2 درصد افزایش یافته است. این بدان معنی است که اوضاع قیمت‌ها در بازار مسکن نسبت به اواخر سال گذشته تغییر محسوسي نداشته است.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.