آیا قیمت آپارتمان‌های بزرگ و کوچک یکسان شده

در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی اکثر بنگاه‌داران مسکن بر این باورند که قیمت واحدهای مسکونی متراژ کوچک معمولا بالاتر از نرخ فروش واحدهای متراژ بزرگ است

0 نظر

در حال حاضر قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی در هر منطقه از تهران نشان مي‌دهد که قیمت واحدهای متراژ بزرگ با واحدهای متراژ کوچک تقریبا برابر است؛ چراکه بسیاری از موارد در قیمت‌گذاری واحدها دخیل هستند. نوع امکانات‌، مصالح به‌کار گرفته شده‌، سن بنا و موقعیت قرارگیری در منطقه و نکات جزئی در اعلام قیمت فروش تاثیرگذار هستند که بود و نبود یا کیفیت و کمیت این گزینه‌ها باعث شده‌است تا این فرمول (بالا بودن قیمت واحدهای متراژ کوچک نسبت به واحدهای متراژ بزرگ) كمتر به كار گرفته شود‌.
در حال حاضر، قیمت پیشنهادی يك واحد 150 متری نوساز در منطقه سعادت آباد بین 3 میلیون تا 4 میلیون و 800 هزار تومان براي هر متر مربع در سایت ایران فایل به نشانی www.iranfile.ir اعلام شده است.
از سوی دیگر، قیمت هر متر مربع يك آپارتمان نوساز 70‌متری در همین منطقه بین 2 میلیون و 246 هزار تا 3 میلیون و500 هزار تومان پیشنهاد شده است‌. در این مثال، کاملا واضح است که در برخی موارد قیمت واحد مسکونی 70 متری كمتر از قیمت پیشنهادی واحد 150 متری است.
این مثال برای واحدهای 70 و 150 متری در محدوده تهرانپارس هم دلالت مي‌کند، زیرا قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز مسکونی 70 متر مربعی در این منطقه بین یک میلیون و 100 هزار تا 2 میلیون و300 هزار تومان و همچنین قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز 150 متری بین یک میلیون و 500 هزار تا 3 میلیون تومان از سوی مالکان تعیین شده است‌.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.