علاقه‌ای به ساخت ‌و ساز وجود ندارد

رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور با انتقاد از مصاحبه‌هایی که مسوولان درخصوص کاهش قیمت مسکن انجام می‌دهند، گفت: این‌طور اظهارنظر در بازار مسکن باعث می‌شود تمایل به سرمایه‌گذاری در ساخت‌وساز به شدت کاهش یابد

0 نظر

بیگدلی اظهار کرد: بنا به گفته کارشناسان در فاصله سال‌های 85 تا 95 اوج نیاز مسکن در کشور اتفاق می‌افتد. و با توجه به اینکه مسکن کالای وارداتی نیست، باید برای تامین مسکن این حجم تقاضا از حالا برنامه‌ریزی کنیم.
وی افزود: محکوم به تولید مسکن هستیم و باید از تولیدکنندگان حمایت شود.
رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور با بیان اینکه تولیدکنندگان مسکن کارآفرینی می‌کنند، تصریح کرد: نهضت مسکن‌سازی توسط دولت نهم کلید خورد، اما برخوردهایی شد که تولیدکنندگان مسکن را از این عرصه دور کرد و آنها نتوانستند در صحنه حضور پیدا کنند در نتیجه رفته‌رفته ظرفیت تولید آنها به صفر رسید.
بیگدلی ادامه داد: بانک‌ها ابتدا وام را به تولیدکننده پرداخت نمی‌کردند، اما پس از مدتی پرداخت وام خرید مسکن نیز جلوگیری شد که این امر خود به بازار مسکن شوک وارد کرد.
وی افزود: طی دو سال گذشته هیچ تولیدکننده‌ مسکن نتوانسته آن طور که شایسته است، از وام تولید استفاده کند زیرا بانک‌ها وام پرداخت نمی‌کنند.
بیگدلی در ادامه گفت: همچنین به بهانه عقود مشارکتی سود بانک را از 12‌درصد به 25‌درصد افزایش دادند. رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ادامه داد: مسوولان تصمیم‌ساز پی‌در پی در مصاحبه‌های خود خبر از کاهش قیمت مسکن می‌دهند و با چنین پیامی افراد تمایلی به سرمایه‌گذاری در بخش مسکن نشان نمی‌دهند.
رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور با بیان اینکه هیچ بنگاهی نمی‌تواند مانند صنعت ساختمان کار و اشتغال ایجاد کند، اظهار کرد: سیستم بانکی باید به کمک تولیدکنندگان بیاید و با تغییر سیاست‌های خود به پرداخت وام خرید و تولید اقدام و علاوه بر کاهش نرخ سودها، ضوابط اداری را که در عرصه بوروکراسی کشور وجود دارد، رفع کند آن گاه شاهد تولید مسکن خواهیم بود.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.