30میلیارد تومان برای بیمه ساختمان

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: تمام واحدهای مسکونی ساخته شده در سال جاری باید شناسنامه فنی داشته باشند، بنابراین صدور بیمه ساختمان به منظور افزایش کیفیت ساختمان‌ها الزامی است

0 نظر

منوچهر خواجه دلویی گفت: بیمه تضمین کیفیت ساختمان (بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان) بیمه‌ای است که برای حمایت از استفاده‌کنندگان و خریداران ساختمان‌ها که سرمایه زندگی خود را بابت خرید منزل و سرپناه هزینه می‌کنند طراحی و ارائه شده است و عیوب اساسی و پنهان ساختمان را در طی مدت قرارداد که حداکثر 10 سال است تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: وزارت مسکن و شهرسازی برای تشویق بیمه کیفیت ساختمان بر اساس توافقنامه 30‌درصد حق بیمه را تعهد کرده و متعهد به پرداخت آن به بیمه گر در قبال ارائه بیمه نامه‌های پوشش عیوب اساسی و پنهان ساختمان از طرف بیمه گر شده است.
خواجه دلویی تصریح کرد: این بیمه از طریق اعمال نظارت شرکت‌های بیمه توسط شرکت‌های بیمه فنی امر کنترل ساخت و ساز انجام می‌شود و در نهایت گواهی بیمه صادر می‌شود.
به گفته وی، وزارت مسکن امسال بیش از 30‌میلیارد تومان اعتبار برای کمک به سازندگانی که ساخت واحدهای مسکونی خود را بیمه می‌کنند، کنار گذاشته است.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه دستورالعمل‌های کیفیت ساخت در بخش مسکن ابلاغ شده است، گفت: علاوه بر عملیاتی شدن بیمه کیفیت ساخت، تاکنون در ارتباط با کیفیت ساخت و ساز بیش از 240‌هزار کارگر ساختمانی آموزش دیده و کارت مهارت دریافت کرده اند.
به گفته وی، کمیته کیفیت در کلیه استان‌های کشور تشکیل شده است‌.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.