فروش واحدهاى انبوه سازان؛ ۳۰درصد زيرقيمت

رکود بازار مسکن در ايران، متاثر از تاثيرات اقتصادى جهان است ، به صراحت نمى توان ادعا کرد بازار مسکن چه زمانى به حالت تعادل باز خواهد گشت

0 نظر

سعيد بنى جمالى ، نايب رييس سازمان نظام مهندسى استان مرکزى افزود: با توجه به رکود بازار مسکن در کشور، تقريبا خريد و فروش مسکن و زمين در استان مرکزى صورت نمى گيرد.

وى تصريح کرد: با توجه به وضعيت بازار مسکن، بيشتر انبوه سازانى اقدام به فروش مسکن مى کنند که مجبورند وام هاى کلان خود را با بانک ها تسويه کنند؛ به همين دليل نسبت به فروش مسکن حتى با ۳۰ درصد زير قيمت اقدام مى کنند.

بنى جمالى در خصوص سير نزولى قيمت مسکن در سال گذشته، گفت: اگر به منحنى مسکن در سال هاى گذشته نگاه کنيم، خواهيم ديد که از سال ۷۱ منحنى قيمت مسکن سير صعودى داشته است و در سال ۸۶ به بالاترين درصد رشد رسيده است و اين وضعيت در ماه هاى نخست سال ۸۷ ادامه داشت تا اين که به يک باره ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش يافت.

وى در خصوص احتمال افزايش قيمت مسکن در سال ،۸۸ گفت: به احتمال فراوان تا پايان تيرماه هيچ گونه افزايش قيمتى در زمينه قيمت مسکن نخواهيم داشت. بنى جمالى در ادامه تصريح کرد: عوامل متعددى در افزايش قيمت مسکن دخالت دارند و به صراحت نمى توان ادعا کرد بازار مسکن چه زمانى به حالت متعادل باز خواهد گشت.

 وى در خصوص تبعات رکود بازار مسکن، گفت: وقتى بازار مسکن دچار رکود مى شود، بيش از ۲۷۰ شغل مرتبط با آن نيز متوقف شده، بيکارى نيز افزايش مى يابد. نايب رييس سازمان نظام مهندسى استان مرکزى در پايان گفت: اميدواريم با بهبود اوضاع اقتصادى جهان و متعادل شدن قيمت نفت، شاهد بهبود وضع اقتصادى دهک هاى پايين جامعه باشيم.


منبع خبر : ابرار اقتصادی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.