اجاره بهای مسکن در سال ۸۸ تعدیل می‌شود

وزیر مسکن سال ۱۳۸۸ را دوره رونق طرح مسکن مهر خواند و گفت: افزایش عرضه مسکن در طرح مهر باعث تعدیل قیمت مسکن و اجاره بهای آن در سال جاری می‌شود

0 نظر

محمد سعیدی کیا - وزیر مسکن و شهرسازی روز شنبه ۲۲ فروردین‌ماه در گردهمایی سراسری مسئولان و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی(به مناسبت سالروز تاسیس) با بیان این مطلب گفت: آمار ازداوج در سال ۱۳۹۲ به اوج خود و ۹۰۰ هزار می‌رسد و باید در بخش مسکن هم چاره اندیشی کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای حمایت از مسکن‌دار شدن دهک‌های جمعیتی پایین و کم درآمد جامعه در قالب ساخت مسکن‌های اجاره‌ای ۵ ساله، مسکن محرومان و مسکن مهر تصریح کرد: اعمال مقررات ملی به ویژه مبحث ۱۹، مصرف بهینه انرژی در ساختمان‌ها و مقاوم سازی در اولویت است.

وزیر مسکن گفت: تاکنون برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی برای متقاضیان طرح مسکن مهر زمین تامین و به تشکل‌های تعاونی داده شده که از این تعداد حدود ۵۰۰ هزار واحد آماده‌سازی شده یا در حال آماده‌سازی است.

سعیدی کیا ادامه داد: با ثبت نام ۴ میلیون متقاضی این میزان به کمتر از دو میلیون واحد مسکونی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه بهترین عملکرد بانکی در سال گذشته در بخش مسکن روستایی بوده است گفت: عملکرد بانک‌ها در طرح مسکن مهر اینچنین نبود اما از اواخر سال ۸۷ پرداخت تسهیلات آغاز شد و سالانه به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار واحد می‌رسد.

سعیدی کیا با اشاره به همکاری وزارتخانه‌های تعاون و مسکن در اجرای طرح مسکن مهر گفت: تاکنون متقاضیان ۲۰۰ هزار واحد، پروانه ساخت گرفته‌اند.

وی گفت: نقش دولت در بخش مسکن سیاست‌گذاری و حمایت است و دولت توسعه فناور‌ی‌های نوین را هم در دستور کار دارد.

سعیدی کیا در ادامه سخنان خود گفت: طرح جامع مسکن در دولت نهم تهیه شد و همه اقدامات این بخش از درون این طرح جامع اجرا می‌شود.

وزیر مسکن با بیان اینکه، نظارت بر اصول ایمنی و ارتقای کیفیت در اجرای طرح‌های مسکن به ویژه مسکن مهر جدی است گفت: این نهاد، نهضت خوبی در اجرای طرح‌های هادی روستایی آغاز کرده است و موفقیت‌های زیادی دارد.

وی افزود: با همکاری مجلس شورای اسلامی اعتبارات طرح‌های هادی روستایی امسال چند برابر شده است.
سعیدی کیا تاکید کرد: در دولت نهم موضوع مقاوم‌سازی و افزایش ایمنی ساخت و ساز در بخش مسکن روستایی هم مورد توجه بوده است که با جدیت ادامه خواهد داشت.

وزیر مسکن سال ۱۳۸۸ را دوره رونق طرح مسکن مهر خواند و گفت: افزایش عرضه مسکن در طرح مهر باعث تعدیل قیمت مسکن و اجاره بهای آن در سال جاری می‌شود.

محمد سعیدی کیا در گردهمایی سراسری مسئولان و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به واحد مرکزی خبر گفت: دولت در تعیین اجاره بهای مسکن دخالتی ندارد اما با سیاست‌گذاری، افزایش عرضه و حق انتخاب متقاضیان، به تعدیل قیمت کمک می‌کند.

وی در خصوص تسهیلات بانکی طرح مسکن مهر گفت: پیشنهادهایی برای افزایش آن به شورای عالی مسکن داده شده اما تاکنون تصمیمی گرفته نشده است.

وی گفت: سال ۸۸ با توجه به اتمام بسیاری از مقدمات طرح مسکن مهر از جمله تامین زمین، آماده‌سازی، صدور پروانه و معرفی متقاضیان به بانک‌ها، سال رونق مسکن مهر است.
وزیر مسکن و شهرسازی همچنین با اشاره به افزایش وام ساخت مسکن روستایی از سال ۸۴ تاکنون گفت: سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی ساخته می‌شود.


منبع خبر : همشهری

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.