راه‌اندازی شرکت‌های اجاره مسکن نیاز به مجوز ندارد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: فعالیت شرکت‌های اجاره مسکن نیاز به کسب مجوز از دستگاه خاصی ندارند و هر شرکت مشمول قانون تجارت می‌تواند در زمینه اجاره انبوه مسکن فعالیت کند

0 نظر
علی چگینی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی امکان تشکیل شرکت‌های اجاره انبوه مسکن در طرح جامع مسکن اظهار کرد: این شرکت‌ها می‌توانند طبق قانون تجارت ثبت شده و اقدام به خرید یا ساخت واحد مسکونی به نام آن شرکت کنند. 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: این شرکت‌ها، واحدهای مسکونی را به‌عنوان اموال غیرمنقول شرکت ثبت می‌کنند و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. 

او در پاسخ به پرسشی در خصوص نحوه دریافت مجوز فعالیت شرکت اجاره مسکن از دستگاه یا نهادی خاص گفت: فعالیت شرکت‌های اجاره مسکن نیاز به مجوز خاصی ندارد و موسس یا موسسان و سهامداران شرکت می‌توانند به محض ثبت آن در اداره ثبت شرکت‌ها، اقدام به فعالیت کنند. 

چگینی همچنین در زمینه نحوه اخذ مالیات از شرکت‌های اجاره مسکن تصریح کرد: این شرکت‌ها مانند سایر شرکت‌های مشمول قانون تجارت، مالیات بر درآمد سالانه پرداخت می‌کنند و قرار نیست مالیات جداگانه‌ای نیز به‌عنوان مالیات بر هر قرارداد از آنها اخذ شود.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.