کاهش شدید اجاره‌بها در دوبی و ویلا‌نشینی آپارتمان‌نشینان

طبق اظهارات مقامات دولتی در مرکز نظارت بر مراکز معاملات املاک دوبی (Rera) شاخص اجاره جدید که به زودی منتشر خواهد شد افت متوسط قیمت 10 تا 15 درصدی را در نرخ اجاره بها نشان می دهد

0 نظر
به نقل از گلف نیوز ، محمد خلیفه بن حمد، مدیر هماهنگی ارتباطات مراکز معاملات املاک در Rera می گوید شاخص جدید اجاره هنوز در حال به روز شدن می باشد.
بن حمد در گزارش مطبوعاتی گفت: «این اطلاعات به روز شده، در ماه آوریل منتشر خواهد شد. آنچه از شاخص اجاره اولیه قابل توجه است، تغییر متوسط قیمت ها بین 10 تا 15 درصد می باشد.»
هرچند هروان ین گالیتا، مدیر ارشد اجرایی Rera گفت این ارقام فقط به محلهای خاصی مربوط می شود. بن گالیتا در مصاحبه ای به گالف نیوز گفت: «تاکنون ما 10 تا 15 درصد اصلاح در اجاره بها را برای یک یا دو محل شاهد هستیم ولی کل میانگین در ماه آوریل مشخص خواهد شد.»
این گزارش حاکی است ، شاخص جدید تا زمانی که همه قراردادهای جدید اجاره املاک ثبت شوند و از طریق برنامه ثبت آنلاین قراردادهای اجارة Rera به نام اجاری، جمع آوری شوند، قابل انتشار نخواهد بود.
بعضی متخصصان صنعت مطمئن نیستند که این افت قیمت اعلام شده، صحیح باشد.
وینسنت ایستون، تحلیل گر مستقل املاک به گالف نیوز گفت: " خیر، 10 تا 15 درصد کمی محافظه کارانه بنظر می رسد. بنظر می رسد این رقم باید حدود 30 درصد باشد. ولی من مخالفتی با این موضوع ندارم که در نواحی خاصی، این رقم درست است.»
بر اساس این گزارش ، مناطقی مانند دیسکاوری سیتی، دیسکاوری گاردنز و جمیرالیک تاورز، افت شدیدتری را شاهد بوده اند.
هم اکنون اجاره یک استودیو در اینترنشنال سیتی با حدود 35 هزار درهم و یک آپارتمان یک خوابه در دیسکاوری گاردنز با حدود 60 هزار دهم، امکانپذیر است.
موسسه مالی ئی اف جی هرمس در گزارش بنگاههای املاک اعلام کرد ، آنها معتقد هستند نرخ اجاره بها در دوبی می تواند تا حدود 20 تا 50 درصد نسبت به مقدار حداکثر در سال 2008، کاهش یابد.
هیجانات زیادی دربارة شاخص جدید وجود دارد و بسیاری از اجاره نشین های دوبی مطمئن هستند که این رقم منعکس کننده آشفتگی اخیر نرخهای اجاره بها در کل امارات می باشد.
ایستون گفت: « همانند ضربان قلبی که کم و زیاد می شود ولی هنوز به ایست کامل قلبی نرسیده است علائم کوچکی در بازار وجود دارد که مردم احساس می کنند اجاره ها هم اکنون متعادل و در حد توانایی آنها است.» با کاهش اجاره ها، بسیاری از مردم در انتظار نقل مکان به آپارتمانهای بزرگتر یا حتی منازل ویلایی می باشند، گزینه ای که زمانی دور از دسترس بنظر می رسید.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.