بازگشت خریداران ملک امارات به تهران

بازار راکد مسکن در برخى از کشورهاى همسایه موجب شده است که بخش زیادى از خریداران آپارتمان در این کشورها تقاضاى معاوضه با آپارتمان در شهرتهران را داشته باشند

0 نظر

در چند سال اخیر افزایش قیمت مسکن در شهرهاى بزرگ به خصوص شهر تهران، موجب شده است که بخش زیادى از مردم تمایل به فروش ملک یا زمین و خرید آپارتمان در شهرها را داشته باشند زیرا قیمت مسکن در شهرها افزایش پیدا مى کند در صورتیکه ممکن است قیمت زمین در شهرهاى کوچک و روستاها افزایش قیمت چندانى نداشته باشد. در این میان برخى از مالکان کارخانه هاى صنعتى و یا دامدارى ها بیشترین حجم متقاضیانى را تشکیل مى دهند که به دنبال معاوضه املاک خود هستند این موضوع در دو سال اخیر افزایش بیشترى داشته داشته است و هر روز هم به تعداد اینگونه متقاضیان افزوده مى شود. البته بخش دیگرى از خریداران آپارتمان ها در شهر تهران هم افرادى هستند که ملک خود را فروخته اند و به دنبال خرید آپارتمان هستند زیرا ملک خود را مى توانند به راحتى به فروش برسانند اما بخشى که به دلیل رکود در بازار مسکن، امکان خرید و فروش با قیمت مناسب را ندارند تقاضاى معاوضه مى دهند. اگرچه افزایش قیمت مسکن در شهر تهران موجب شده که متقاضى کمترى براى معاوضه زمین و ملک در شهرهاى دیگر باشد بنابراین حجم زیادى از این تقاضاها بى پاسخ مى ماند.
معاوضه آپارتمان هاى دبى با تهران
 از سویى دیگر بخش دیگرى از بازار معاوضه ملک در یکسال گذشته به مالکان آپارتمان در کشورهاى حاشیه خلیج فارس اختصاص پیدا کرده است بطوریکه این افراد درخواست معاوضه آپارتمان خود را با وعده اقامت یک یا دو ساله به مالکان آپارتمان در تهران مى دهند. در واقع پس از رکود اقتصادى در آمریکا و اروپا و تاثیر مستقیم آن در بازار املاک دبى، افرادى که سرمایه گذارى زیادى را در این بازار انجام داده بودند با مشکلات مالى مواجه شدند در حالیکه بازار مسکن در تهران با رشد قیمت ها همراه بوده است بنابراین سرمایه گذاران در این بخش تمایل به حضور در این بازار را دارند. براساس این گزارش، یک مالک در امارات تقاضاى تعویض ملک ایران با امارات همراه با گرفتن اقامت ۲ ساله را دارد همچنین مالک چند ویلاى سوپرلوکس در نور شهرک آنارسیس براى معاوضه با آپارتمان یا ملک کلنگى درتهران را داده است.
مالک یک مغازه ۲۰ مترى با ۱۱ متر بالکن در پاساژ امیراکرم
هم حاضر به معاوضه ملک خود با آپارتمان در شمال شهر را دارد و فرش ۶۵ مترى تمام ابریشم قم با آپارتمان و ملک کلنگى معاوضه مى شود. همچنین یک ویلاى نوساز در سیسنگان با ملک در تهران یا مشهد معاوضه مى شود و مالک یک کارخانه با مجوز در منطقه صنعتى بومهن درخواست معاوضه با آپارتمان در شهر تهران را داده است.


منبع خبر : ابرار اقتصادی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.