مسکن اجتماعى ، آخرين نسخه دولت براى دهک هاى ۱و۲

در آيين نامه ساماندهى و حمايت از عرضه و توليد مسکن براى تامين مسکن کم درآمدها چهار برنامه تدوين شده است که برخى از آنها ويژه دهک هاى ۱ و ۲ جامعه است، چراکه از طريق طرح مسکن مهر نمى توانند صاحبخانه شوند و بايد نهادهاى حمايتى به آنها کمک کنند

0 نظر

 منوچهر خواجه دلويى ، معاون امور ساختمان و مسکن وزارت مسکن و شهرسازى ، درباره برنامه هاى دولت براى تامين مسکن کم درآمدها اظهار کرد: اين برنامه شامل مسکن اجتماعى و مسکن اجاره به شرط تمليک است.

 وى افزود: در طرح مسکن اجتماعى؛ دولت حمايت هايى از نهادهاى عمومى و حمايتى انجام مى دهد که به طور مشخص در آيين نامه تعريف شده اند؛ شهردارى ها، سازمان بهزيستى، کميته امداد امام خمينى (ره)، خيرين و واقفان مسکن ساز، بنياد مسکن و صندوق هاى بازنشستگى، مى توانند براى تامين مسکن اجاره اى گروه هاى کم درآمد اقدام کنند.

 وى ادامه داد: زمين و تسهيلات در اختيار اين نهادها گذاشته مى شود تا مجموعه هاى مسکن کوچک بسازنند و به عنوان مسکن اجتماعى در اختيار اين افراد بگذارند.

 خواجه دلويى گفت: اما در مسکن اجاره به شرط تمليک براى دهک هاى ۱ و ۲ جامعه که مى خواهند مسکن ملکى داشته باشند براى اين منظور نيز زمين به نهادهاى عمومى واگذار و تسهيلات داده  مى شود تا خانه بسازند و به طور اجاره به شرط تمليک در دراز مدت در اختيار اين افراد بگذارند که با تمام شدن اقساء اين خانه ها به مالکيت اين افراد در مى آيد.

 وى افزود: دولت زمين و وام را مى دهد و آورده هاى اوليه را نهادهاى عمومى تامين مى کنند و در نهايت به صورت اجاره به شرط تمليک در اختيار افراد کم درآمد قرار مى گيرد.

 معاون وزير مسکن گفت: براى دهک هاى سه تا ۶ نيز همانطور که مى دانيد مسکن مهر پيش بينى شده است که فرد با زمينى که به آن واگذار مى شود و تسهيلات که داده مى شود با توجه آورده هاى که بين ۱۰ تا ۱۲ ميليون تومان دارد خانه خود را مى سازد.  اى کاش دولت اجراى طرح هاى جديدى چون مسکن اجتماعى را به منتفع شدن اقشار کم درآمد جامعه از طرح هاى در دست اجراى خود موکول مى کرد تا بتوان به موفقيت نسخه هاى جديد هم تا حدى اميدوار بود.


منبع خبر : ابرار اقتصادی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.