قیمت آپارتمان در تهران با ثبت رکورد تاریخی جدید

میانگین قیمت آپارتمان در تهران در آذرماه به 48 میلیون تومان به ازای هر مترمربع رسید

0 نظر
گزارش جدید بانک مرکزی از قیمت آپارتمان در تهران برای آذرماه نشان از ثبت رکورد تاریخی قیمت مسکن در تهران دارد. قیمت خانه در تهران به طور متوسط  48/07 میلیون تومان رسیده و نسبت به ماه گذشته (آبان ماه ) 2/9 درصد و ماه مشابه سال گذشته (آذرماه 1400) 47/5 درصد رشد داشته است.
براساس این گزارش تعداد آپارتمان های معامله شده در شهر تهران به 10 هزار واحد مسکونی رسیده که نسبت به ماه قبل (آبان ماه ) 27/2 درصد و ماه مشابه سال قبل (آذر ماه 1400) 4/2 درصد افزایش نشان میدهد. 

حجم معاملات مسکن

بررسی حجم معاملات انجام شده به تفکیک عمربنا حاکی از آن است که از مجموع 10,184 واحد مسکونی معامله شده واحد های مسکونی تا 5 سال ساخت با 29 درصد بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داده اند ، البته این درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته و به نسبت آپارتمان ها با گروه سنی 11 تا 15 سال و گروه بیش از 20 سال سن نسبت به ماه گذشته بیشترین متقاضیان را داشتند . 



توزيع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق ، منطقه 5 با سهم 15 درصدي از کل معاملات، بيشترين تعداد قراردادها و همچنين مناطق 10 و 2 به ترتيب با سهم های 9/4 و 9/3 درصدی از کل معاملات انجام شده در رتبه های بعدي قرار گرفته اند.



با بررسی تعداد واحدهای معامله شده از لحاظ متراژ مساحت، واحدهای مسکوني با زيربنا کمتر از 80 متر، سهمي معادل 56/6 درصد بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داده اند. 

از لحاظ ارزش قیمتی بیشترین سهم از معاملات به آپارتمان های زیر قیمت 3 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است ، که 46/1 درصد سهمش از کل معاملات میباشد.

تحولات اجاره بهای مسکن

بررسي شاخص کرايه مسکن اجاري در شهر تهران و کل مناطق شهري در آذرماه سال 1401 نشان دهنده رشد به ترتيب معادل 2/5 و 3 درصد نسبت به ماه قبل ميباشد. لازم به توضيح است رشد شاخص مزبور در آذرماه سال جاری در شهر تهران و کل مناطق شهري نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب معادل 41/3  و 46/4 درصد ميباشد.



تحولات قيمت واحدهاي مسکوني معامله شده 

در بین مناطق تهران بالاترین میانگین قیمت متعلق به منطقه یک با قیمت 94/5 میلیون تومان و کمترین میانگین قیمت برای منطقه هجده شهرداری با مبلغ 24/5 میلیون تومان میباشد.



منبع خبر : پایگاه خبری بانک مرکزی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.