نیازمند 90 هزار واحد مسکونی برای متقاضیان خانه اولی

صنعت ساختمان از محوری ترین بخش های اقتصادی است و سهم این بخش در اقتصاد کشور بیش از 30 درصد است و در این خصوص مذاکراتی را برای ورود سرمایه گذاران جدید در کشور داشته ایم

0 نظر
به گزارش خبرنگار ایران فایل ، قوی ترین موتور جستجوی املاک و مستغلات؛ بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش ساختمان موتور رشد و فعالیت سایر بخش ها است افزود: در سال های آینده کشور نیازمند حدود 90 هزار واحد برای متقاضیان خانه اولی است. در صورتی که بافت های فرسوده و نیاز انباشت بازار کار در نظر گرفته شود حدود یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی نیاز داریم.
 وی با بیان اینکه هم اکنون 25 درصد تعاونی های در بخش مسکن فعالیت دارند گفت: با توجه به حجم کار، اتاق تعاون خود را مکلف به حمایت از این بخش می داند تا با برگزاری نمایشگاه های مختلف سبب توسعه این صنعت در کشور شود و با آوردن فناوری روز به کشور کیفیت ساخت و ساز را افزایش دهد.
 وی سهم هزینه مسکن در سبد خانوار را حائز اهمیت دانست و گفت: در شرایط کنونی سهم مسکن در سبد هزینه ای خانوار حدود 40 درصد است و این رقم در شهرهای بزرگ به بیش از 70 درصد می رسد که ارزان سازی در قالب الگوی مصرف کمک بزرگی به کاهش هزینه های مسکن خانوار خواهد بود.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.