استفاده از بتن دست‌ساز در تهران ممنوع شد

معاونت شهرسازی شهرداری تهران حکم ممنوعیت استفاده از بتن دست‌ساز در ساخت‌وسازها را صادر کرد

0 نظر

به موجب این حکم، مهندسان ناظر موظف هستند برای انجام عملیات بتن‌ریزی فقط و فقط از تانکرهای مخصوص حمل بتن استفاده کنند تا بتن تولید شده در کارخانه‌ها برای ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار گیرد.
سال گذشته در سه منطقه شهرداری تهران به‌صورت آزمایشی این حکم به اجرا درآمد و از سال جدید در کلیه مناطق 22گانه استفاده از بتن دست‌ساز در ساخت‌وساز ممنوع می‌شود.
هیربد معصومی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، درگفت و گو با سما (شبکه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران)، در این باره گفت : بخشی از معضلات مربوط به ساخت و ساز، مربوط به استفاده از مصالح غیر استاندارد است که در این راستا و برای حل این مشکل، طی بخشنامه ای، استفاده از بتن دستی در ساخت و سازها ممنوع اعلام شد.
وی افزود : از آن جا که در برخی از مکان‌ها مانند بافت‌های فرسوده، امکان عبور تانکر حمل بتن وجود ندارد، استفاده از بتن دستی با شرایط ویژه‌ای که در نظر گرفته شده است، انجام خواهد شد که در این شرایط مهندس ناظر موظف است همه مراحل مربوطه را کنترل کند.
معصومی با تاکید بر توجه به همه مراحل ساخت و ساز خاطر نشان کرد : سازندگان موظف هستند تا بتن مورد نیاز خود را از شرکت‌های معتبر که مورد تایید مرکز تحقیقات و اداره کل استاندارد استان است، تهیه کنند.
وی ساختمان‌ها را از سرمایه‌های مهم ملی کشور دانست و تصریح کرد: ساختمان‌ها باید به گونه‌ای ساخته شوند تا در مواجهه با وقایع غیرمترقبه مقاوم باشند و ساخت‌و‌سازها نیز به شکلی نباشد که ساختمان پس از گذشت 10 سال فرسوده و کلنگی قلمداد شود.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.