افزایش اجاره‌ مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کاهش قیمت مصالح ساختمانی موجب رکود شدید در بازار مسکن و ساخت و ساز شده است، گفت: افزایش اجاره‌بهای مسکن به علت رکود در ساخت و ساز مسکن است

0 نظر

 در مشهد حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی در جمع خبرنگاران در محل دفتر مجمع نمایندگان استان افزود: به‌رغم وجود جمعیت جوان و نیاز شدید مردم به مسکن، ساخت و ساز و خرید و فروش مسکن در شرایط رکود قرار دارد. عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کاهش قیمت مصالح ساختمانی موجب رکود شدید در بازار مسکن و ساخت و ساز شده است.

 وی با بیان اینکه افت قیمت مسکن و بسته شدن تسهیلات بانکی میل به ساخت و ساز را در کشور کاهش داده است، گفت: کاهش قیمت مصالح ساختمانی به طور طبیعی موجب کاهش هزینه ساخت، نرخ زمین، مسکن و نیز اجاره‌بها می‌شود. نماینده تربت حیدریه در مجلس با اشاره به افزایش نیاز به مسکن با توجه به جوان بودن جمعیت کشور گفت: این درحالی است که با عدم افزایش شمار مسکن روبه‌رو هستیم.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به حمایت‌های دولتی از انبوه‌سازان گفت: دولت باید ارائه تسهیلات بانکی را به کلیه افراد و انبوه سازان تسهیل و تسریع کند تا شاهد ساخت مسکن در نقاط مختلف کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: رکود در بازار مسکن موجب ثبات در نرخ اجاره‌بها می‌شود و افزایش اجاره‌بهای مسکن تنها به دلیل رکود فعلی در ساخت و ساز مسکن است.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.