بحث انتقال پایتخت این بار از طرف مجلس

یک نماینده مجلس از بررسی طرحی در مرکز پژوهش‌های مجلس با موضوع «انتقال بخشی از پایتخت» خبرداد

0 نظر

اسدا... عباسی در این باره گفت: تنها یک راهکار برای خروج تهران از بحران ترافیک و آلودگی هوا وجود دارد که آن نیز انتقال بخشی از پایتخت به نقطه‌ای دیگر است.

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس با بیان اینکه طرح انتقال پایتخت توسط نمایندگان مجلس به مرکز پژوهش‌ها پیشنهاد شده، تصریح کرد: در طرح مذکور سمنان به عنوان محل جدید استقرار بخشی از دستگاه‌های دولتی پیشنهاد شده است.
مرکز پژوهش‌ها بی‌خبر است
روزگذشته در حالی «انتقال پایتخت» به عنوان طرح‌ در دست پیگیری مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام شد که معاونت پژوهشی و دفتر امر زیربنایی این مرکز در این باره اظهار بی‌اطلاعی کردند.
خبرنگار دنیای اقتصاد دیروز تلاش کرد از جزئیات طرح پیشنهادی نمایندگان مجلس درباره انتقال پایتخت، از مرکز پژوهش‌های مجلس اطلاعات کسب کند، اما گفته شد هنوز دراین‌باره موضوعی در «مرکز» مطرح نشده است.همچنین پرویز سروری دبیر مجمع نمایندگان تهران در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد، درباره اینکه در تدوین طرح انتقال پایتخت در مجلس همکاری داشته گفت: تاکنون چنین موضوعی به بنده گفته نشده و اگر طرحی باشد من بی‌خبرم.سروری در عین حال به تجربه موفق برخی کشورها همچون مالزی در بحث انتقال پایتخت اشاره کرد و گفت: تا جزئیات طرح بررسی نشود، نمی‌توان درباره اثرگذاری انتقال پایتخت بر ترافیک تهران اظهارنظر درستی ارائه کرد.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.