تمام بنگاههای مسکن مجاز تا پایان دی به کد رهگیری مجهز می‌شوند

رئیس اتحادیه املاک با بیان اینکه 80 درصد بنگاههای مسکن مجهز به ساماندهی معاملات املاک شده اند گفت:تمامی بنگاههای مسکن دارای مجوز در سراسر کشور تا پایان دی ماه جاری مجهز به کد رهگیری معاملات مسکن می شوند

0 نظر
مصطفی قلی خسروی اظهار داشت:راه‌اندازی بانک اطلاعاتی خرید و فروش املاک و مستغلات از اول آذر ماه برای مقابله کردن با سوداگری در بخش مسکن است بنابراین هر مشاور املاکی که از اول آذر ماه امسال معاملات مسکن را بدون کد رهگیری انجام دهد مطابق با مصوبه هیات وزیران تعزیراتی محسوب خواهد شد.
رئیس اتحادیه املاک افزود:طرح ساماندهی معاملات مسکن به نفع فروشنده ،خریدار و حتی بنگاه های مسکن خواهد بود چرا که این طرح قراردادهای مشکوک و املاکی که احتمالا دارای معارض هستند را شناسایی خواهد کرد ،بنابراین سعی بر این است تا تمامی 65 هزار بنگاه مسکن در سراسر کشور به این سامانه مجهز شوند.
وی در خصوص میزان بنگاههای مجهز به طرح ساماندهی معاملات املاک و مستغلات کشور گفت:از 65 هزار بنگاه مسکن دارای مجوز در سراسر کشور حدود 90 درصد در این طرح ثبت نام کرده اند و شهر تهران نیز تاکنون بیش از 85 درصد ثبت نام و بیش از نیمی از آنها نیز برچسب A3 مخصوص را نصب کرده اند.
به گفته وی، طرح ساماندهی املاک نیاز به قانون ندارد و باید تمام 65 هزار بنگاه مسکن دارای مجوز در سراسر کشور به این سامانه مجهز و تمامی نقل و انتقالات مسکن را از طریق این سامانه انجام دهند.
خسروی افزود: شهر تهران دارای 7 هزار بنگاه معاملات مسکن دارای مجوز و استان تهران دارای 10 هزار بنگاه مسکن دارای مجوز است .
به گزارش خبرنگار فارس ،روشن شدن ممنوع المعامله ها،روشن شدن بازداشت بودن ملک،مشخص شدن وضعیت کاربری ملک و مالیات از مزایای مهم این طرح برای افرادی که معامله مسکن انجام می دهند برشمرده شده است.
این طرح به نفع مشاوران املاک نیز خواهد بود چرا که این طرح از فعالیت بنگاههای بدون پروانه ها نیز جلوگیری خواهد کرد.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.