استفاده از کاردان‌های فنی ساختمان اجباری می‌شود

هفتمین مجمع عمومی سالانه کانون کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران به فرصتی تبدیل شد تا رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران در حضور مسوولان وزارت مسکن و شهرسازی ضمن ارائه یکسری انتقادات به روند اجرایی طرح مسکن مهر بر ضرورت استفاده از کاردان‌های فنی ساختمان در طرح مسکن مهر و همچنین فراهم کردن شرایط مناسب برای استفاده از فن‌آوری‌های نوین در این طرح با استفاده از کاردان‌های فنی آموزش‌دیده به منظور تضمین موفقیت این طرح گوشزد کند

0 نظر

مهدی موذن با اشاره به اینکه ورود رییس‌جمهور به بخش مسکن اتفاق مثبتی در صنعت ساختمان‌سازی است، تاکید کرد: تولید 5/1میلیون واحد مسکونی در سال رقم کمی نیست و بنابراین با ساز و کارهای قبلی این میزان ساختمان ساخته نمی‌شود.
وی افزود: عملکرد دولت در فرآیند اجرای طرح مسکن مهر درخصوص تخصیص زمین قابل دفاع و موفق بوده است، اما این زمین‌ها باید تبدیل به مسکن شوند.
موذن تصریح کرد: وزارت مسکن در فرآیند ساخت مسکن مهر دارای یک سری مشکلات شده است، چراکه انبوه‌سازی، شخصی‌سازی، ساخت توسط مجریان حقیقی یا حقوقی را برای اجرای طرح مسکن مهر دخالت داده است و این روند حاکی از آن است که نگاه کلان و عمیق بر روند اجرای این طرح حاکم نیست. رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران تاکید کرد: به عنوان مثال اگر قرار است تعاونی‌های چند نفری اقدام به ساخت و ساز در مسکن مهر کنند جای این سوال مطرح است که آیا اساسا این تعاونی‌ها که اغلب صنوف محلی و داخلی هستند تجربه روشن و موفقی در ساختمان‌سازی دارند؟
در همین حال در ادامه این نشست کریم رشیدپور مدیر کل دفتر سازمان‌‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت مسکن و شهرسازی همسو با اظهارات موذن لزوم صنعتی سازی در اجرای ساخت و ساز‌ها را ضروری دانست. وی با تاکید بر نقش کاردان‌های فنی ساختمان در صنعت‌ ساختمان‌سازی گفت: نقش کاردان‌های فنی ساختمان در صنعت ساختمان‌سازی بررسی شده به طوری که خدمات کاردان‌ها در این صنعت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. وی سپس از تنظیم اصلاحیه آیین‌نامه اجرای قانون نظام مهندسی در خصوص بکارگیری کاردان‌های فنی در ساخت و سازها خبر داد و اظهار داشت: این اصلاحیه در‌حال‌حاضر تنظیم شده است و به زودی به تصویب نهایی خواهد رسید.
رشیدپور خاطرنشان کرد: براساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن، کاردان‌های فنی ساختمان به ساخت مسکن روستایی وارد می‌شوند. ضمن اینکه به منظور اجرای ساخت و ساز، حضور یک نفر کاردان فنی ساختمان در شورای توسعه نظارت مهندسی در دستور کار قرار گرفته است.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.