ایثارگران 18میلیون وام ساخت با بهره 4درصد می‌گیرند

معاون اول رییس‌جمهور ضوابط ارائه تسهیلات ساخت مسکن به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا را برای اجرا ابلاغ کرد

0 نظر
بر اساس این ضوابط وزارت مسکن موظف است زمین بر اساس قیمت منطقه‌ای به منظور ساخت مسکن به مشمولین (ایثارگران) تحویل دهد و مشمولین این تصویب‌نامه از پرداخت هزینه‌های آماده‌سازی و همچنین کلیه هزینه‌های انشعاب آب، برق، گاز و عوارض شهرداری و هزینه‌های صدور پروانه ساخت معاف هستند.
بانک‌های عامل نیز موظفند با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به 60هزار نفر از جانبازان 25درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده شهید که قبلا از مزایا و تسهیلات یارانه‌ای استفاده نکرده‌اند با تایید وزارت مسکن تسهیلات احداث مسکن پرداخت کنند.
بر اساس این گزارش میزان تسهیلات پرداختی جهت ساخت مسکن به مشمولین این تصویب‌نامه در شهرهای بزرگ با جمعیت بیش از یک‌میلیون نفر معادل 18میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 16میلیون تومان، سایر شهرها 14میلیون تومان و برای روستاها 10میلیون تومان با سررسید 20 ساله و با نرخ 4درصد بدون رعایت الگوی مصوب مسکن تعیین می‌شود.
پرداخت تسهیلات ساخت به افراد مشمول این تصویب‌نامه که در سنوات قبل، از تسهیلات تا سقف ده‌میلیون ریال استفاده نموده‌اند، مشروط به فک رهن و تسویه وام قبلی با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران مجاز می‌باشد. همچنین براساس این ابلاغیه، وزارت امور اقتصاد و دارایی موظف است در سال 87 اعتبار ردیف 40907015 تحت عنوان آماده‌سازی اقشار ویژه را به صورت 100 درصد تخصیص و پرداخت نماید.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.