میلگردهای وارداتی از چین تهدیدی برای ساخت و ساز به شمار می روند

مدیرکل معماری شهرسازی شهرداری تهران اعلام کرد: واردات مصالح ساختمانی غیر استاندارد و چینی بازار مصالح ساختمانی را تحت تاثیر قرار داده و تهدیدی جدی برای ساخت و ساز به شمار می روند

0 نظر
متقی در نشست مجمع سالیانه کانون کاردان های فنی ساختمان‌‏های استان تهران ازاجرای طرح زونکن کارگاهی گفت :از سال آینده نصب زونکن کارگاهی در کارگاه ها الزامی می شود که در آن تمام وقایع کارگاه و حتی موضوع متریال و مصالح ساختمانی در آن ثبت و ضبط خواهد شد.
وی به نقش موثر مصالح ساختمانی در ساخت و ساز اشاره کرد و گفت :ورود مصالح ساختمانی غیر استاندارد و چینی بازار مصالح ساختمانی را تحت تاثیر قرار داده است .
متقی گفت : تنها حدود 15 درصد مصالح ساختمانی استاندارد در کشور تولید می شود که این امر تناسبی با نیاز بازار ندارد و ناچارا" بقیه مصالح از خارج از کشور تامین می شود.
وی با تاکید بر لزوم ساماندهی کارگران و معماران تجربی گفت:در تهران در حال حاضر نزدیک به هشت هزار کارگر ماهر وجود دارد در حالی که به 200 هزار کارگر ماهر نیاز داریم.
متقی با انتقاد از روند ساخت و ساز و وضعیت موجود در کشور به ویژه در شهر تهران اظهار داشت: بایستی کانون کاردان های فنی ساختمان و سازمان نظام مهندسی با رویکردی متفاوت و هماهنگ ساز و کاری در این زمینه ارائه دهند.
وی کانون کاردان های فنی ساختمان را حلقه مفقوده دراین زمینه دانست و گفت: کاردان های فنی ساختمان می توانند نقش مؤثر و پر رنگی دراین جریان داشته باشند.
متقی از اجباری شدن نقشه نما برای تمامی ساختمانها خبر داد و گفت : سازندگان برای گرفتن پروانه ساخت و پایان کار نیاز بن نقشه نما دارند که این امر در زیبایی بصری شهر تاثیر بسزایی دارد.

منبع خبر : خبرگزاری ایسکانیوز

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.