کاهش 30درصدی قیمت مسکن و روند نزولی 30 درصدی اجاره بها

رییس اتحادیه مشاورین املاک گفت: کاهش 30درصدی قیمت ملک و مسکن در کشور روند نزولی قیمت اجاره بها در سال آتی را نوید می دهد

0 نظر
محمد قلی خسروی رییس اتحادیه مشاورین املاک  گفت : در طی چند ماه اخیر کاهش قابل ملاحظه ای در قیمت مسکن بوجود آمده روند نزولی تنها در کشور ما اتفاق نیفتاده است بلکه بسیاری از کشورهای دیگر نیز این کاه شرا تجربه کرده اند .
وی با اشاره به اینکه به کاهش زمین و ملک می توان به روند نزولی قیمت اجاره بها نیز امیدوار بود گفت : طبق آمار و بررسیهای به عمل آمده سال آینده شاهد کاهش 30درصدی اجاره بها در کل کشور خواهیم بود که این به منزله ادامه کاهش قیمت مسکن به خصوص در کلان شهرهاست .
رییس اتحادیه مشاورین املاک در ادامه متذکر شد : طرح ساماندهی املاک با موفقیت در حال اجراست و این اتحادیه هر نوع همکاری لازم را با سازمانهای مربوطه را خواهد داشت .
خسروی افزود: در حال حاضر با وجود یک هزار و 163مشاور املاک فاقد پروانه کسب و مجوز طبق ماده 27 قانون اساسی شناسایی شده اند که از این تعداد 573 واحد پلمپ شده است .
وی در ادامه تصریح کرد : از تعداد مذکور 386 واحد دیگر نیز در حال گذراندن مراحل اجرای پلمپ است و در صورت همکاری این واحدها در اسرع وقت از سوی اتحادیه با شرط بر اینکه در چارچوب نظام صنفی باشند جواز و پروانه کسب برایشان صادر خواهد شد .
وی با تاکید بر اینکه تا پایان دی ماه سال جاری تمام مشاورین مجاز سراسر کشور باید در سامانه ثبت شوند گفت : 62 هزار نفر از مشاورین آموزشهای لازم جهت استفاده از امضاءدیجیتال و کد رهگیری را گذرانده اند .
وی در ادامه افزود : در صورتی که طرفین معاملات ملکی به دلیل عدم آگاهی از این سامانه بدون کد رهگیری معاملات ملکی انجام داده باشند ،اتحادیه به طور رایگان در کوتاه ترین زمان کد رهگیری مربوط به معامله صادر و ثبت خواهد شد .
وی در پایان افزود : با هماهنگی وزارت بازرگانی و تعزیرات حکومتی از 15 روز آینده بازرسی و نظارت کامل و دقیقتری بر روی مشاورین املاک و ثبت معاملات ملک و مستغلات صورت خواهد گرفت.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.