تاثیر تعلیق مالیات بر ارزش افزوده بر درآمد شهرداری

معاون شهردار تهران بدهی دولت به شهرداری را حدود 640میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این رقم برای 320میلیارد تومان آن آرای قطعی قضایی صادر شده و برای 320میلیارد تومان باقی‌مانده نیز مستنداتی داریم که سازمان حسابرسی باید آن را بررسی کند

0 نظر
دکتر حسین محمدپور زرندی در نشست خبری که برای تشریح بودجه 88 شهرداری تهران ترتیب داده بود، در پاسخ به پرسشی مبنی بر معافیت برخی از فعالان اقتصادی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده که 5/1درصد عوارض شهرداری نیز در آن مستتر بود و تاثیر آن بر درآمدهای شهرداری گفت: هرچند سهم شهرداری از تجمیع عوارض رقم قابل توجهی نبود اما با این معافیت‌ها آن درآمد اندک نیز کم شد که البته حق شهرداری است.
معاون مالی و اداری شهرداری تهران خبر از افزایش 15درصدی بودجه بخش عمرانی در سال 88 داد و گفت: بر اساس بخشنامه بودجه سال 88 که از سوی دکتر قالیباف شهردار تهران ابلاغ شده، بودجه بخش عمرانی 15درصد افزایش می‌یابد اما بودجه جاری و نگهداشت سایر بخش‌ها
نه تنها ثابت می‌ماند، بلکه به اندازه نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی صرفه‌جویی خواهیم داشت.
وی با یادآوری اینکه بودجه سال 87 شهرداری در بخش نقدی 3هزار و 650میلیارد تومان و در بخش غیرنقدی 2هزار و 700میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: تفاوت بودجه امسال با سال‌های گذشته در این است که در سال‌های گذشته البته عملیات غیرنقدی اتفاق می‌افتاد اما ثبت و ضبط مالی نمی‌شد که با تغییر ساختار مالی و اجرای نظام تعهدی تمامی عملیات نقدی و غیرنقدی در دفاتر ثبت می‌شوند.
پورزرندی اظهار داشت: بنابراین اگر امسال را با سال گذشته مقایسه کنیم، بودجه نقدی شهرداری تهران از 2هزار و 960میلیارد تومان به 3هزار و 650میلیارد تومان رسید و از رشد 22درصدی برخوردار است.
وی با بیان اینکه تا پایان هفته گذشته 76درصد بودجه نقدی و 78درصد بودجه غیرنقدی شهرداری محقق شده است، گفت: درآمدهای شهرداری در 41هفته آخر سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 24درصد رشد دارد.
به گفته پورزرندی، 30 تا 35درصد درآمدهای شهرداری طی سال‌های گذشته در 2 ماه آخر سال تحقق می‌یافت که اگر این مساله را برای سال جاری هم پیش‌بینی کنیم، قطعا به درآمدهای پیش‌بینی شده امسال دست خواهیم یافت.
معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اعلام اجرای طرح مدیریت هزینه در شهرداری تهران تاکید کرد: 90درصد اعتبارات جاری شهرداری تاکنون داده شده و این بخش‌ها طبق برنامه از پیش تدوین شده باید در هزینه‌های خود 10درصد صرفه‌جویی کنند.
پورزرندی در خصوص هزینه‌های شهرداری در 9 ماه اول سال جاری گفت: 800میلیارد تومان تاکنون هزینه جاری و نگهداشت شامل حقوق، مزایا، هزینه‌های جاری مترو، اتوبوسرانی، آتش‌نشانی، رفت و روب، بازنشستگی، سازمان موتوری، سازمان پارک‌ها و غیره شده است. وی با اشاره به اینکه اعتبارات معاونت فنی و عمرانی تا صد در صد پرداخت شده است، گفت: پیشرفت فیزیکی اکثر پروژه‌ها بیش از 80درصد است.
وی از پذیره‌نویسی و انتخاب هیات‌مدیره موسسه مالی و اعتباری شهر خبر داد و گفت: 45 میلیارد تومان پذیره‌نویسی مردمی شده و 105 میلیارد تومان شهرداری تهران و سایر کلانشهرها و صندوق ذخیره کارکنان پذیره‌نویسی کرده‌اند، به طوری که سهم شهرداری تهران و صندوق ذخیره کارکنان هر کدام 10 درصد، شهرداری مشهد 8 درصد و سایر کلانشهرها هر کدام 7درصد است.
این موسسه پس از مراحل ثبت، فعالیت خود را آغاز می‌کند و آرزوی دیرینه شهرداری تهران و کلانشهرها برای داشتن یک بانک شهر به‌زودی تحقق می‌یابد.
وی به شایعه حراج اموال شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری 100میلیارد تومان فروش املاک داشته و بالای 500میلیارد تومان تملک داشته است و 5 برابر فروش تملک انجام داده‌ایم.
او همچنین از رتبه‌بندی مالی در شهرداری تهران توسط یک شرکت اروپایی خبر داد و گفت: شهرداری تهران پس از اخذ رتبه اعتبار می‌تواند با امضای شهردار از فاینانس استفاده کند.
به گفته وی، قرار است یک شرکت چینی حدود 450میلیون یورو برای چند پروژه سرمایه‌گذاری کند.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.