ساخت مسکن تا 2 سال دیگر هم رونق دارد

مدیر کل برنامه‌ریزی اقتصادی مسکن وزارت مسکن و شهرسازی با بیان اینکه رکود بازار مسکن موجب کاهش ساخت و ساز نشده گفت: ورود مسکن های مهر به مرحله ساخت موجب خواهد شد تا دو سال دیگر روند ساخت و ساز افت نکند

0 نظر
محمود جهانی در پاسخ به اینکه رکود حاکم بر بازار مسکن موجب کاهش ساخت و ساز شده است افزود: ساخت و ساز و صدور پروانه ساختمانی 15 درصد نسبت به شش ماه سال گذشته رشد داشته است اما به هر حال هر چه به ماههای میانی سال نزدیک‌ می‌شویم نرخ رشد ساخت و ساز کاهش می‌یابد.
وی اظهار داشت:در قالب مسکن به ازای ساخت یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی زمین واگذار شده است که به تدریج وارد مرحله ساخت خواهند شد.
جهانی تاکید کرد: آمارهای ساخت و ساز نشان می‌دهد که طی پارسال و امسال وضعیت قابل قبولی داشته است بطوریکه در فرودین ماه سال جاری ساخت و ساز 40 درصد نسبت به فروردین ماه سال 86 رشد داشته است.
به گفته وی، در سال گذشته 830 هزار واحد مسکونی شهری و 240 هزار واحد مسکونی روستایی احداث شده است.
مدیر کل برنامه‌ریزی اقتصادی مسکن وزارت مسکن و شهرسازی گفت: میزان ساخت و ساز در تهران در پنج ماه اول سال جاری 12 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است پس نتیجه‌ می‌گیریم که ساخت و ساز در تهران کاهش نداشته بلکه نرخ رشد کاهنده بوده است.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.