بخش مسکن در رکود است

کشور سالانه به ۵/۱ ميليون مسکن نياز دارد در حالى که در حال حاضر امکان توليد سالانه مسکن در کشور ۷۰۰ هزار واحد است

0 نظر

على اکبر آقايى، رئيس کميسيون عمران مجلس در خصوص وضعيت کاهش قيمت مسکن در کشور اظهار داشت: مصالح ساخت مسکن تا حدى کاهش قيمت داشته اند و قيمت زمين هم در وضعيت راکد قرار دارد اما هزينه هاى خدمات تا حدى افزايش نشان مى دهد و در مجموع در بخش مسکن شاهد رکود هستيم.

 نماينده مردم سلماس در خانه ملت ادامه داد: مى توان با همپايه کردن ميزان عرضه و تقاضا قيمت مسکن را بازهم کاهش داد اما اگر به فکر تامين نيازهاى کشور به مسکن و افزايش توليد مسکن نباشيم در سالهاى آينده قيمت مسکن به صورت پلکانى و جهشى افزايش خواهد يافت.

 وى با بيان اينکه عوامل رکود مسکن را بايد در رکود اقتصادى جستجو کرد، توضيح داد: مسکن اولين بخشى است که وارد رکود مى شود و آخرين بخشى هم هست که از رکود خارج مى شود. علاوه بر اين، ۴۰۰ نوع شغل به بخش مسکن وابستگى دارد؛ به همين دليل بايد براى رونق اقتصاد، به مسکن توجه ويچژه داشت.

 رئيس کميسيون عمران گفت: اگر بخش مسکن فعال شود، اشتغال هم افزايش مى يابد؛ در غير اين صورت شاهد افزايش بيکارى، تورم و نارسايى هاى اقتصادى خواهيم بود.

 وى خاطرنشان کرد: دولت بايد براى ايجاد تعادل در بخش مسکن اقدام اساسى انجام دهد و با توجه به اينکه ۹۷ درصد سرمايه گذارى در بخش مسکن از طريق بخش خصوصى انجام مى شود، اجراى قانون توليد وعرضه مسکن براى تشويق انبوه سازان گامى موثر در جهت حل کمبود مسکن است.

 رئيس کميسيون عمران مجلس تاکيد کرد : استاندارد سازى مصالح و تامين مسکن براى اقشار کم درآمد و نيز بهسازى مسکن روستايى مى تواند در حل اين معضل تاثير گذار باشد.


منبع خبر : ابرار اقتصادی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.