مشاورین املاک بدون مجوز حذف می شوند

رییس اتحادیه مشاورین املاک تاکید کرد: مشاورین املاک بدون مجوز برچسب ساماندهی معاملات املاک به زودی به طور خودکار از صنف املاک حذف می شوند

0 نظر
مصطفی قلی خسروی ، با اشاره به کد رهگیری و شخصیت و منزلتی که این که برای مشاورین املاک به همراه می آورد، اظهار داشت: کد رهگیری علاوه بر اینکه آمارگیری، ساماندهی و عدالت اجتماعی در معاملات را برقرار می کند از تخلفات، کلاهبرداری ها و سوداگری ها نیز جلوگیری می کند.
وی تصریح کرد: برای آگاهی مردم از مشاورین املاک دارای کد رهگیری یک نشان به صورت برچسب با عنوان طرح ساماندهی معاملات املاک و مستغلات کشور جهت نصب در محل مشاورین طراح شده است.
رییس اتحادیه مشاورین املاک اذعان داشت: این برچسب در اختیار مشاورینی که توکن و کد رهگیری دریافت کرده اند، قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 30 درصد مشاورین املاک دارای مجوز در تهران این برچسب را دریافت کرده اند، گفت: از 65 هزار مشاور املاک دارای مجوز سراسر کشور، 17 هزار مشاور در تهران هستند که همگی تا پایان هفته این برچسب را دریافت خواهند کرد.
وی در خصوص تکلیف بنگاه هایی که این برچسب را دریافت نکرده اند ،خاطر نشان کرد: بنگاه هایی که مجوز دارند این برچسب را خواهند گرفت مابقی به صورت خودکار از گردونه صنف مشاورین املاک حذف خواهند شد.
خسروی تاکید کرد: دیگر در هیچ بنگاه و دفتر اسناد رسمی بدون کد رهگیری سندی ثبت نمی شود و اگر اشخاص در معاملات خود کد رهگیری دریافت نکنند در ادامه کار با مشکل مواجه می شوند.
وی در ادامه افزود: مشاورین املاک دارای مجوز با ارائه کارنامه شان از سازمان ثبت اسناد می توانند برای گرفتن کد رهگیری اقدام کنند.
رییس این اتحادیه اضافه کرد: کلیه مشاورین املاک دارای پروانه کسب آموزش های لازم را در مورد کد رهگیری دیده اند و موظفند این آموزش را به افراد تحت استخدام خود نیز منتقل کنند.
وی در پاسخ به این سوال که نصب این برچسب ها چه تاثیری بر معاملات و درآمد بنگاه ها خواهد داشت، عنوان کرد: وقتی جهت ها یکی شوند و همه در یک سو حرکت کنند در آینده نه چندان دور مراجعات به آن ها افزایش یافته و اشخاص برای امنیت در معاملاتشان الزاما به آن ها مراجعه خواهند کرد.
رییس اتحادیه مشاورین املاک در خاتمه از مردم خواست در معاملات املاک خود طمع و تعارف را کنار گذاشته، بدون مطالعه امضا نکرده و تنها به مشاورین دارای کد رهگیری مراجعه کنند.

منبع خبر : خبرگزاری ایسکانیوز

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.