طول عمر ساختمان در کشورهای صنعتی 100 سال است

دبیر همایش علمی تخصصی مهندسین تاسیسات ساختمانی گفت: بررسی استانداردهای جهانی نشان می‌دهد که طول عمر ساختمانهای کشور 25 تا 30سال و طول عمر ساختمانهای کشورهای صنعتی 100 سال است

0 نظر
سید محمدرضا منتظریان اظهار داشت: متاسفانه استاندارد نبودن تولید برخی کارخانه‌های تولید‌کننده تاسیسات ساختمانی موجب هدر روی بیش از پیش انرژی گرمایشی و سرمایشی و کاهش طول عمر ساختمانها در کشور شده است.
وی ادامه داد: بررسی استانداردهای جهانی نشان می‌دهد که طول عمر ساختمانهای کشور 25 تا 30سال و طول عمر ساختمانهای کشورهای صنعتی 100 سال و حتی کشور روسیه 300 سال است بنابراین باید اذعان داشت که قلب ساختمان‌ها، تاسیسات ساختمانها هستند و باید به آن اهمیت ویژه ای داد.
به گفته وی،بیش از 150 نوع لوله سبز در کشور تولید می شود که تنها 10 نوع آن استاندارد است.
منتظرین گفت: بنده معتقد هستم که برای افزایش طول عمر ساختمانها نباید تنها به استاندارد بودن آهن و سیما توجه کرد بلکه باید به بهره‌مندی مناسب ساختمانها از تاسیسات گرمایشی و سرمایشی استاندارد نیز توجه ویژه داشت.
مدیر گروه صنعتی گیتی پسند با بیان اینکه لوله های تولید شده توسط این گروه 400 سال عمر دارد ادامه داد: استفاده ازسیستمهای گرمایشی و سرمایشی در ساخت و سازهای جدید میزان گاز مصرفی را از 100 به 10 درصد کاهش می دهد به نحویکه بهره برداری از این سیستمها می تواند جایگزین صرفه جویی در مصرف گاز از سوی مصرف کنندگان شود.
منتظرین با بیان اینکه در حال حاضر گروه صنایع گیتی پسند 20 درصد تولیدات لوله های پنج لایه را به 17 کشور دنیا صادر می کند ادامه داد:قیمت لوله های پنج لایه 15 درصد گرانتر از لوله های فلزی است اما با توجه به اینکه این لوله ها 400 سال عمر دارند در دراز مدت قیمت بسیار ناچیزی است.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.