جلوگيرى از اجراى سنتى فناورى هاى نوين ساختمانى

تاکنون ۲۸ فناورى در زمينه تکنولوژى، سيستم هاى ساختمانى و روش هاى ساخت و مصالح ساختمانى تاييد شده است

0 نظر

محمود فاطمى عقدا ، رئيس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن اظهار کرد: براى عملياتى شدن اين ۲۸ فناورى نوين ساختمانى در حدود ۶۰ شرکت تاييده اخذ کرده اند و به وزارت مسکن و شهرسازى براى دريافت تسهيلات معرفى شده اند.

 وى گفت: متناسب با صادر کردن مجوزهاى مربوطه، نظارت هاى لازم نيز براى اجراى فناورى نوين ساختمانى انجام داده ايم و بررسى ها نشان مى دهد در پراکندگى جغرافيايى در سراسر کشور به خوبى عمل شده است و اگر فناورى به اجرا درنيامده به اين دليل است که هنوز نتوانسته اند تسهيلات موردنظر را از بانک ها دريافت کنند.

 رئيس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن افزود: اين فناورى ها با نيازهاى استان هاى مربوطه همخوانى دارد و مطابق با نياز آن استان پيش بينى شده است. البته در تهران حجم فناورى هاى تاييد شده بسيار بالاست.

 فاطمى عقدا با بيان اينکه تمهيدات نظارتى در اين زمينه انديشيده شده است، گفت: براى اين فناورى ها بايد گواهى فنى اخذ شود چراکه از اين طريق مى توانيم کيفيت اين محصولات را کنترل کنيم و مانع اجراى سنتى تکنولوژى هاى جديد شويم.

 وى در پايان اظهار کرد: تجربه گذشته نشان داده است باتوجه به اينکه فرهنگ سازى در اين زمينه انجام نشده است با مشکلاتى در اجراى اين فناورى مواجه شده ايم که اميدواريم با اعمال نظارت ها اين مسائل تکرار نشود.


منبع خبر : ابرار اقتصادی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.