افزایش 60 درصدی متوسط قیمت آپارتمان در زمستان

براساس گزارش مرکز آمار، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی 59.8 درصد و اجاره 19.2 درصد در زمستان 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل بالا رفته است

0 نظر
آمارهای رسمی حکایت از افزایش ١٢١,٩ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان کلنگی در زمستان ١٣٩٧ دارد.

طبق اعلام مرکز آمار ایران متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان کلنگی ١٢١,٩ درصد افزایش یافت.

همچنین افزایش ٥٩.٨ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و ١٩.٢درصد رشد متوسط مبلغ اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور در زمستان ٩٧ نسبت به زمستان ٩٦ ثبت شده است.

بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات تمامی معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در سامانه‎ی اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

در ضمن وزن‌های مورد استفاده بر مبنای واحدهای مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥ به‎روز شده است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ٢٨٦٥١ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٦٤ مترمربع بوده است، که نسبت به فصل قبل،٣٦,٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٢١.٩ درصد افزایش داشته است.


منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.