مهندسان ناظر توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان معرفی می‌شود

با ابلاغ معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مطابق با مادۀ 24 آیین‌نامۀ اجرایی مادۀ 33 قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان؛ معرفی مهندسان ناظر به شهرداری‌ها و سایر مراجع صدور پروانه و کنترل ساختمان، توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان انجام می‌شود

0 نظر
مازیار حسینی امروز در نامه ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها، اصلاحیۀ شیوه‌نامۀ تبصرۀ 2 مادۀ 24 آیین‌نامۀ اجرایی مادۀ 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را ابلاغ کرد.

در این نامه خطاب به مدیران کل محترم راه و شهرسازی استان‌ها، با اشاره به موافقت وزیر راه و شهرسازی تصریح شده است: از تاریخ این ابلاغ، ارجاع کار معرفی مهندسان ناظر به شهرداری‌ها و سایر مراجع صدور پروانه و کنترل ساختمان،  منحصراً توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان انجام می‌شود.

در این نامه آمده است: سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان موظف به واگذاری یک کار به افراد حقیقی و حقوقی متناسب با حدود صلاحیت آنها می‌باشند. در صورت وجود تقاضا در بازار، واگذاری کارهای بعدی به همین ترتیب می‌بایست انجام‌ پذیرد.

در بندسوم نامه ابلاغ معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آمده است:  به جهت اطمینان از صحت نحوۀ ارجاع‌ کار و رعایت اصول عدالت و شفافیت، کلیه سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌های کشور می‌بایست از تاریخ این ابلاغ حداکثر ظرف مدت سه ماه کلیۀ فرآیند ارجاع را از طریق نصب یک نرم‌افزار واحد که توسط شورای مرکزی سازمان تهیۀ و به تأیید دفتر توسعۀ مهندسی ساختمان این معاونت می‌رسد، به انجام‌ رسانند.

همچنین تصریح شده است: تا زمان عملیاتی شدن نرم افزار واحد موضوع بند3  فوق الذکر، سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان استانها موظف خواهند بود. فایل گزارش کارهای ارجاع شده به مهندسان را به صورت ماهانه به اداره کل راه و شهرسازی استانها ارسال نمایند.

در بنداهی پایانی ابلاغیه تصریح شده است: هرگونه ارجاع کار به شیوه‌ای غیر از روش‌های مندرج در این ابلاغیه ممنوع و موجب ضمان می‌باشد ‌و نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه برعهدۀ ادارات کل راه وشهرسازی استانها می‌باشد.

منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.