آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تشریح آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان از طراحی زیرسامانه هیات نمایندگی و دیگر زیرسامانه‌ها و بارگذاری و استفاده همزمان از آنها خبر داد و گفت: هرگونه درخواستی از سوی هریک از استان‌ها باید از طریق زیرسامانه هیات نمایندگی که در سامانه راه اندازی شده است انجام شود

0 نظر
حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی ، آخرین وضعیت املاک و اسکان که به مدت حدود یکسال است به آن سازمان محول شده است را تشریح کرد.

عظیمیان گفت: سامانه مراحل تکمیل خود را به خوبی طی می‌کند. زیرسامانه‌های مختلفی در این سامانه مطرح شده که یکی از مهمترین آنها سامانه هیات نمایندگی است. در این زیرسامانه، استان به استان تفکیک انجام شده است و هرگونه درخواستی از سوی هریک از استان ها باید از طریق این سامانه انجام شود. در غیر اینصورت درخواست هیچیک از استان ها مورد پذیرش سازمان ملی زمین و مسکن قرار نخواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن یادآور شد: با تاکیدی که وزیر راه و شهرسازی در مورد شفافیت و همچنین ثبت بر روی سیستم داشتند این سامانه با دقت در حال طراحی و راه اندازی است و یکی از اهداف راه‌اندازی آن نیز این است تا درخواست‌ها سریع تر و با اطمینان بیشتر و بدون خلاف ثبت و پیگیری شوند.

عظیمیان در توضیح خصوصیات زیرسامانه، گفت: زیرسامانه طراحی شده در سامانه املاک و اسکان، کنترل می کند تا حتما زمین برای دولت باشد، حتما کاربری‌اش مطابق باشد، حتما واگذاری قبلی نداشته باشد. همچنین این زیرسامانه به دلیل دقتی که دارد روی سامانه جامع اثر خود را می‌گذارد تا بار دیگر بحث واگذاری مجدد زمین مطرح نباشد.

وی افزود: زیرسامانه از دیگر خصوصیات بسیار خوبی که دارد این است که بسیار هوشمند و خودکار، سیستم را کنترل می‌کند و به گونه ای طراحی شده است تا کار سازمان ملی زمین و مسکن را در ارایه خدمات، جامع‌تر، سریع تر و بهتر کند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، سامانه تا تکمیل نهایی و اینکه تا به نقطه انتهایی تکمیلی خود برسد، زمان می‌برد.

وی ادامه داد: تکمیل سامانه به امسال نمی‌رسد زیرا سامانه وسیعی است. زیرا باید تمامی املاک سازمان را در طرح کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت کنیم. بعد چندین لایه مختلف در این سامانه کدگذاری و بارگذاری می‌شود.  

عظمیان توضیح داد: هرکدام از این لایه‌ها حجم وسیعی از اطلاعات است که باید در این سامانه ثبت و واگذاری شود، ضمن آنکه انطباق اینها با هم و ایجاد هماهنگی های لازم، زمان‌بر است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از دیگر خصوصیات این سامانه را همزمانی تکمیل و بارگذاری عنوان کرد و گفت: چندین پیمانکار برای تکمیل این سامانه و زیرسامانه هایش در حال فعالیت هستند و ویژگی این سامانه بدین صورت است که همزمان با تکمیل، بارگذاری نیز می‌شود.

منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.