شناسنامه مغناطیسی برای درختان تهران

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از شناسنامه‌دار شدن بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله از درختان شهر تهران با روش تگ‌گذاری الکترومغناطیسی خبر داد

0 نظر
علی‌محمد مختاری ضمن بیان اینکه شناسنامه‌دار کردن درختان تهران گام موثری در حفاظت از آنها برای نسل‌های آینده است، گفت: براساس لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب سال ۵۹ شورای انقلاب اسلامی و نیز مصوبه شورای شهر تهران، وظیفه شناسنامه‌دار کردن الکترونیکی درختان تهران با استفاده از فناوری نوین (تگ الکترومغناطیسی) بر عهده سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران قرار گرفت. در همین راستا، عملیات مورد نظر به‌صورت آزمایشی از خیابان ولی‌عصر آغاز شد و تا مردادماه امسال بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار اصله از درختان شهر تهران که دارای محیط بن بالای ۳۰ سانتی‌متر بودند از طریق نصب تگ الکترومغناطیسی، شناسنامه‌دار شده‌اند.

مختاری درخصوص روش کار این تگ‌های الکترومغناطیسی گفت: این تگ‌ها، در برگیرنده یک چیپ الکترومغناطیسی هستند که تنها یک کد شناسایی روی آن ذخیره شده است. هر درخت توسط شماره کد شناسایی خود توسط دستگاه کدخوان و تبلت‌هایی که نرم افزار «مدیریت درختان» روی آنها نصب شده، تشخیص داده شده و از این طریق می‌توان به جزئیات شناسنامه درخت از جمله آیتم‌های منطقه و نشانی استقرار درخت، نوع گونه گیاهی، محیط بن، ارتفاع، تاج پوشش و شادابی (به درصد)، میزان انحراف، وضعیت طوقه، آفت و بیماری احتمالی آن و نیز اطلاعات عملیات زراعی انجام شده روی درخت دسترسی پیدا کرد. مختاری در ادامه تاکید کرد: پروژه پلاک‌کوبی الکترومغناطیسی درختان با هدف جمع‌آوری و حفظ اطلاعات درختان و بررسی وضعیت فعلی آنها و همچنین برنامه‌ریزی کلان برای آینده آنها به انجام می‌رسد.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.