آغاز پرداخت تسهیلات بدون سپرده به خریداران مسکن

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن، از تمدید روند پرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده به متقاضیان استفاده از سقف تسهیلات خرید مسکن با اوراق گواهی حق تقدم خبر داد

1 نظر
به نقل از بانک مسکن، مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن از تمدید اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده خبر داد و گفت: در راستای افزایش توان مالی خریداران به منظور تقویت بخش تقاضا و ایجاد جذابیت و همچنین ترغیب خریداران جهت استفاده از تسهیلات از محل اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، تا پایان خردادماه سال جاری اعطای تسهیلات بدون سپرده به تمام متقاضیانی که تمایل به استفاده از «سقف تسهیلات» خرید مسکن صرفا از محل اوراق گواهی حق تقدم را دارند، امکان‌پذیر است.

وی افزود: در شرایط کنونی سقف تسهیلات اوراق در حالت انفرادی ۶۰، ۵۰ و ۴۰ میلیون تومان در تهران، مراکز استان و شهرهای بزرگ و همچنین سایر شهرها است و در حالت زوجین نیز ۱۰۰، ۸۰ و ۶۰ میلیون تومان بسته به مناطق وقوع ملک است. علاوه بر این، در صورت استفاده از حداکثر تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم، در حالت انفرادی به میزان ۱۰ میلیون تومان و در حالت زوجین به میزان ۲۰ میلیون تومان به میزان تسهیلات افزوده خواهد شد با این تفاوت که اخذ تسهیلات جدید، نیازی به خرید اوراق ندارد.

ایزدی با بیان این موضوع که اعطای تسهیلات جعاله نیز مانند روال قبلی ادامه می یابد، توضیح داد: با این شرایط حداکثر میزان دریافتی تسهیلات در حالت زوجین ۱۴۰، ۱۲۰ و ۱۰۰ میلیون تومان و در حالت انفرادی ۹۰، ۸۰ و ۷۰ میلیون تومان در سه گروه شهری خواهد بود.

وی در خصوص این طرح نکاتی را نیز مطرح کرد. نخست آن که در صورتی که تسهیلات درخواستی از محل ارائه اوراق، به لحاظ مبلغ، کمتر از سقف های قابل پرداخت باشد یا این که به رغم استفاده از سقف، بخشی از تسهیلات از محل دیگری پرداخت شده یا بدهی قبلی باشد، در این صورت پرداخت تسهیلات بدون سپرده امکان پذیر نیست. وی همچنین در خصوص نرخ سود این تسهیلات گفت: تسهیلات بدون سپرده بانک مسکن اعم از انفرادی و زوجین با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در حال حاضر ۱۸ درصد و با بازپرداخت ۵ ساله به روش های ساده و پلکانی ارایه می­ شود.

مدیر امور ارتباطات و حوزه ی مدیریت بانک مسکن، همچنین در خصوص زمان اعطای این تسهیلات نیز به این نکته اشاره کرد: اعطای تسهیلات بدون سپرده مذکور به متقاضیانی که حداکثر تا پایان خرداد ماه ۹۷ نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند، امکان پذیر است، بنابراین تقاضای دریافت تسهیلات در صورتی که تا قبل از پایان خرداد ماه در دفترنامه ها ثبت و کارمزد ارزیابی پرداخت شود، قابل بررسی بوده و حداکثر تا پایان مرداد ماه سال جاری قابل صدور پیش نویس، ثبت و افتتاح قطعی خواهد بود، اما باید تاکید کرد صدور یا تمدید پیش نویس بعد از مرداد ماه سال جاری امکان پذیر نیست.

منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظرات

  1. حمید -  2158 روز پیش

    دادن وام مسکن در بازار دلال زده مسکن ایران فقط قیمت رو بالا میبره و بعد از یه مدت کوتاه بی اثر میشه.

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.