قیمت مسکن مهر دیگر افزایش نمی‌یابد

مدیرعامل شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه متقاضیان مسکن مهر دیگر افزایش قیمت نخواهند دید، گفت: برخی پیمانکاران سازنده نیستند؛ به همین دلیل روند ساخت به شکل قابل توجهی با کندی صورت می‌گیرد به طوری که می‌توان گفت اتمام پروژه مسکن مهر در این شهر خردادماه سال آینده خواهد بود

0 نظر
سعید غفوری با اشاره به اینکه با گذشت 14 ماه از ریاست او در این شهر اتفاقات خوب و بد بسیاری رخ داده است، گفت: متأسفانه علیرغم تأکیدات فراوان برای تسریع در اتمام پروژه‌های مسکن مهر شبکه‌های‌ آبفا و برق بر عهده شرکت عمران پردیس است اما باید نوید خوبی به مردم بدهم به طوری که هر افتتاحی که در هر زون و هر فازی صورت می‌گیرد در همسایگی آن زون و فاز، آسفالت‌های معابر و شبکه‌های‌ آب و برق و گاز نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: شرکت عمران تعهدات لازم را به بانک داده است هر چند این تعهدات نشان از خودگذشتگی است، چرا که به این بانک اعلام کرده‌ایم پایان کار واحدهای مسکونی دریافت و به بانک ارائه خواهد شد و از سوی دیگر از بانک خواسته‌ایم که با ارائه سفته از متقاضیان برای صدور دفترچه اقساط ضامن تقاضا نکند. 

مدیرعامل شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه برنامه زمانبندی واحدهای مسکن مهر و به خصوص فاز 8 از سوی کارگزاری اعلام خواهد شد، گفت: در فاز 8 پردیس 60 پیمانکار حضور دارند اما متأسفانه برخی از این پیمانکاران به هیچ عنوان سازنده نیستند و ما رضایت نداریم به طوری که از آنها تعهد گرفته‌ایم تا کار خود را بدون مشکل انجام دهند.

غفوری اضافه کرد: بخش عمده‌ای از واحدهای فاز 8 مسکن مهر تا پایان سال به سرانجام می‌رسد و مابقی که پیشرفت قابل توجهی خواهند داشت تا خرداد ماه سال 97 به پایان می‌رسد. 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید با پایان نیافتن واحدهای مسکن مهر آیا متقاضیان باز هم منتظر افزایش قیمت باید باشند، گفت: مردم هیچ افزایش قیمتی نخواهند دید چرا که دستورالعمل شماره 3 بر این موضوع تأکید دارد که پیمانکاران درخواست هیچ افزایش قیمتی نکنند، اما باید اذعان داشت که دلیل انتخاب برخی از سازنده‌ها که بنده آنها را سازنده نمی‌دانم را نمی‌دانیم.

مدیرعامل شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه تزریق مالی خوبی به فاز 8 شده است و باید هر چه زودتر پروژه به پایان برسد، گفت: برنامه ما این است که تا پایان سال 50 درصد فاز 8 به پایان برسد و مابقی پروژه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و تا خرداد ماه سال 97 تحویل متقاضیان شود، در این رابطه باز تأکید می‌کنیم که تمام قیمت‌ها قطعی است.

به گفته غفوری در فاز 8، بیست و هشت هزار واحد مسکونی در حال احداث بود که تاکنون 3500 واحد مسکونی آن افتتاح شده است.

* گروکشی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن 

مدیرعامل شهر جدید پردیس گفت: در فاز 3 مسکن مهر تعدادی از بلوک‌ها هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و دلیل آن این است که شرکت سرمایه‌گذاری مسکن وابسته به بانک مسکن برای تحویل حدود 700 واحد مسکونی از شرکت عمران پردیس درخواست‌هایی دارد، متأسفانه شرکت عمران پردیس از خودی هم باید ضربه بخورد.

وی با تأکید بر اینکه برخی از پیمانکاران برای متقاضیان مسکن مهر کیسه دوخته‌اند، گفت: در فاز 5 با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم، چرا که از لحاظ کمیت و کیفیت واحدهای مسکن مهر در فاز 5 چندان ما را راضی نکرده است.

غفوری افزود: حدود 10 هزار واحد مسکونی در اختیار شرکت توسعه شهرسازی ایران وابسته به انجمن انبوه‌سازان است اما علیرغم اینکه مبالغ خوبی به آنها تزریق شده است این شرکت سرعت خوبی برای اتمام واحدها از خود نشان نداده است. 

مدیرعامل شهر جدید پردیس ادامه داد: از روند تحویل واحدها در فاز 5 راضی نیستیم و از 10 هزار واحد مسکونی مزبور تنها 650 واحد مسکونی افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که همین امروز هیأت مدیره تشکیل داد از مسئولان ارشد این شرکت و انجمن انبوه‌سازان درخواست و خواهش کرده‌ایم که سرعت تحویل واحدها را افزایش دهند و به آنها گفتیم که روند آماده‌سازی شرکت توسعه شهرسازی ایران خیلی کند است و اگر همین‌طور پیش برود برخی از واحدهای مسکن مهر تا سال 1400 نیز به پایان نمی‌رسد.

غفوری ادامه داد: اگر کار این گونه پیش برود مجبور هستیم قراردادی که با شرکت توسعه شهرسازی ایران به امضا رسانده‌ایم را بشکنیم. هر چند یک سال پیش نیز بنده پیشنهاد دادم که یک قسمت از کار را به یک پیمانکار قوی‌تر بسپاریم. 

مدیرعامل شهر جدید پردیس در خصوص فاز 9 قدیم در شهر جدید پردیس نیز گفت: فاز 9 قدیم باید در سال 91 با فاز 3 تحویل داده می‌شد اما تدبیر خوبی نشد و کار مهندسی خوبی در آن نقطه صورت نگرفته است.

وی افزود: فاز 9 قدیم جانمایی دارد و باید رفع ایراد شود تا کار تکمیل و تحویل داده شود. 

غفوری در خصوص فاز 11 شهر جدید پردیس نیز گفت: در این فاز 33 هزار و 133 واحد مسکونی قرار بود احداث شود که تاکنون 5 هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است. هر چند معتقدیم پیمانکاران در این فاز تلاش خود را می‌کنند اما هنوز راضی‌کننده نیست. 

* خواهش می‌کنم متقاضیان واحدهای خود را ارزان نفروشند

مدیرعامل شهر جدید پردیس گفت: خواهش می‌کنم که متقاضیان مسکن مهر واحدهای خود را ارزان نفروشند، چرا که با احداث و ایجاد آزادراه و به پایان رسیدن بخش مطالعاتی مترو واحدهای آنها ارزش افزوده خوبی خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: متأسفانه دست‌هایی در کار است که مردم را به ارزان‌فروشی واحدهای مسکونی خود ترغیب کنند تا این افراد سودجو که حتی اقدام به کانال تلگرامی کرده‌اند و حلقه‌هایی از 5 نفر تا 14 نفر تشکیل دادند واحدهای مسکونی مهر را ارزان بخرند و سودهای کلانی ببرند. 

غفوری افزود: در همین راستا و به تازگی یک خانم و یک آقا که بحث دلالی و بنگاه‌داری را به شدت دنبال می‌کردند به دلیل سود میلیاردی بازداشت شده‌اند.

به گفته وی، در هفته دولت بیش از 2 هزار واحد مسکونی مهر در این شهر افتتاح خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که پیمانکار معروف ترکیه‌ای (کوزو) که در فاز 11 اقدام به ساخت مسکن مهر کرده بود آیا بازداشت است یا اینکه خیر، گفت: از همان روزی که این شخص از ایران خارج شد دیگر به ایران بازنگشت. 

غفوری با انتقاد از سازمان امور مالیاتی، گفت: سازمان امور مالیاتی به صورت غیرقانونی حساب خزانه شرکت عمران پردیس را بسته است و مالیات اضافی برداشته‌اند که این مبلغ در حدود 4 میلیارد تومان است. 

به گفته مدیرعامل شهر جدید پردیس از ابتدای امسال تاکنون شرکت عمران پردیس 130 میلیارد تومان از محل اوراق خزانه اسلامی و 30 میلیارد تومان از خزانه یارانه دولتی دریافت و در مسیر آماده‌سازی، محوطه‌سازی و خدمات زیربنایی و روبنایی هزینه کرده است.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.