زمان‌بندی انتخاب شهردار تهران

رئیس سنی شورای پنجم همچنین تاکید کرد: اگر فردی می‌خواهد از شورا به شهرداری برود دو قفل را باید باز کند؛ در مرحله اول باید رای کافی برای شهردار شدن داشته باشد و در مرحله دوم باید نظر شورا را برای استعفا جلب کند

0 نظر
رئیس سنی شورای پنجم درباره فرآیند انتخاب شهردار تهران گفت: مقرر شده تا ۳۱ خرداد ماه هر کدام از اعضا سه نفر را به‌عنوان نامزد به شورای شهر معرفی کنند. هر نامزد برای آنکه وارد مرحله بعد شود باید حداقل رای ۵ نفر از اعضا را داشته باشد. این رای‌گیری تا اوایل تیرماه ادامه خواهد یافت و لیست مرحله دوم تا ۳ تیر مشخص می‌شود. مرتضی الویری افزود: در مرحله بعد به یک لیست ۵ نفره خواهیم رسید و این ۵ نفر موظفند تا چهارم تیرماه تفاهم‌نامه یا میثاق‌نامه‌ای را که از سوی اعضای شورا تنظیم شده، امضا کنند. نامزدها تا ۲۰ تیرماه فرصت دارند برنامه و کادر پیشنهادی خود را برای شهرداری تهران ارائه دهند. این برنامه‌ها به مدت یک هفته از سوی نامزدها در جلسه شورای شهرمطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد. در ۲۸ تیرماه رای‌گیری خواهد شد و تعداد نامزدها از ۵ نفر به دو نفر می‌رسد.

او با اشاره به اینکه شورای پنجم تلاش می‌کند تا پیش از آغاز شورا به نامزد نهایی خود دست پیدا کند، ادامه داد: در مرحله بعد قصد داریم تا هفته اول مرداد به نامزد نهایی دست پیدا کنیم. البته دو نامزد در اولین جلسه رسمی شورای شهر حضور خواهند یافت تا برنامه‌های خود را ارائه داده و رای‌گیری در جلسه علنی شورا صورت خواهد گرفت.

رئیس سنی شورای پنجم همچنین تاکید کرد: اگر فردی می‌خواهد از شورا به شهرداری برود دو قفل را باید باز کند؛ در مرحله اول باید رای کافی برای شهردار شدن داشته باشد و در مرحله دوم باید نظر شورا را برای استعفا جلب کند. در نتیجه اگر کسی از اعضای شورای شهر بخواهد شهردار تهران شود، باید این دو قفل را باز کند. البته تلقی من این است که اکثریت یا تمام اعضای شورای شهر میثاق‌نامه امضا کرده‌ و به آن پایبندند.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.