پروژه‌های فاقد پیش‌خریدار مسکن مهر مشمول دریافت تسهیلات ۴۰ میلیونی نمی‌شوند

اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن اعلام کرد: از مجموع ۳۹۰ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر که شرایط اخذ تسهیلات مکمل طرح مسکن مهر را دارند، تا کنون قرارداد ۲۲۳ هزار و ۹۵۴ واحد مسکونی میان بانک مسکن و پیش خریدار منعقد شده است

0 نظر
به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، بهمن ماه سال گذشته شورای پول و اعتبار افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر را به تصویب رساند. به این معنی که بر اساس این مصوبه سقف تسهیلات انفرادی مسکن مهر برای پروژه های دارای شرایط لازم از 30 میلیون تومان به 40 میلیون تومان افزایش یافت.

مطابق با آمار وزارت راه و شهرسازی بیش از 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی مهر در قالب پروژه های مسکن مهر ساخته شده و در دست ساخت است. بر اساس بررسی های انجام شده از این تعداد 390 هزار واحد مسکونی که جزو پروژه های نا تمام و تکمیل نشده این طرح محسوب می شوند مشمول دریافت تسهیلات جدید 10 میلیون تومانی مسکن مهر هستند.

از مجموع 390 هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر که دارای شرایط اخذ تسهیلات مکمل شناسایی شده اند از اسفند ماه سال گذشته تا هفته سوم خرداد ماه سال جاری معادل 223 هزار و 954 واحد در حال ساخت مسکن مهر مشمول دریافت این نوع تسهیلات هستند و قرارداد مربوطه میان بانک مسکن و پیش خریداران این واحدها منعقد شده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به ابلاغ شدن  مجوز پرداخت تسهیلات مکمل مسکن مهر به مدیریت شعب سراسر کشور، تا کنون رقمی معادل 5 هزار و 581 میلیارد ریال تسهیلات 10 میلیون تومانی پرداخت شده است.

در حال حاضر از مجموع 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی مسکن مهر بیش از  یک میلیون و 500 هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان مسکن مهر شده است. در این میان بانک مسکن از تمام ظرفیت تسهیلات دهی خود برای تکمیل این پروژه استفاده کرده است.

پرداخت تسهیلات مکمل 10 میلیون تومانی مسکن مهر به تسریع فرآیند تکمیل واحدهای در دست ساخت و کاهش قیمت تمام شده واحدهای مسکن مهر کمک می کند. البته این تسهیلات فقط به پروژه های در حال ساختی تعلق می گیرد که دفترچه قسط برای آنها صادر نشده و در عین حال دارای پیش خریدار باشند. به تعبیری دیگر آن دسته از پروژه های در حال ساخت مسکن مهر که فاقد پیش خریدار هستند مشمول دریافت تسهیلات مکمل نمی شوند. گفتنی است منابع تسهیلات مکمل مسکن مهر از محل بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر که به شکل اقساط از سوی تسهیلات گیرنده‌ها به بانک مسکن پرداخت می‌شود، تامین شده است.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.