افزایش ۵۰۰ درصدی قیمت مسکن در ۸ ساله دولت‌های نهم و دهم

مدیرکل دفتربرنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: از سال ۸۴ تا ۹۲ قیمت مسکن در تهران ۵۰۰ درصد افزایش یافت، در حالی که قیمت مسکن در ۴ سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است

0 نظر
علی چگنی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن گفت: قیمت اجاره بها از سال ۸۴ تا ۹۲ معادل ۲۴۰ درصد افزایش یافت، این در حالی است که در ۴ سال گذشته قیمت اجاره بها در تهران ۵۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتربرنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهارداشت: آمارها نشان می دهد که در مقایسه با سال ۹۴ قیمت مسکن در سال ۹۵ حدود ۵ درصد افزایش یافته است.

 افزایش ۷۴۰درصدی قیمت زمین در دولت های نهم و دهم

چگنی در ادامه با اشاره به میزان افزایش قیمت زمین از سال ۸۴ تا ۹۲ گفت: در این ۸ سال قیمت زمین ۷۴۰ درصد رشد داشت به طوری که همواره قیمت زمین در کشور در دهه های گذشته ۲۰ درصد کمتر بود، اما هم اکنون ۲۰ درصد بیشتر شده است.

این مقام مسئول اظهارداشت: در حال حاضر برای ساخت یک ساختمان ۵ طبقه مجوز صادر می شود اما در حین ساخت ۲ و یا ۳ طبقه دیگر به آن اضافه می شود و این نحوه ساخت و ساز سبب افزایش قیمت زمین شده و وزارت راه و شهرسازی درصدد است روند این وضعیت متوقف شود.

مدیرکل دفتربرنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پایان اظهارداشت: وجود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن خالی در کشور نشان می‌دهد که سیاست‌های حوزه ساخت و ساز در گذشته نتیجه مناسبی نداشته و باید روش‌های آن تغییر یابد.

منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.