آمار تحویل کلید در مسکن‌مهر

هم اکنون کل پروژه‌های شروع شده، در حال ساخت، تکمیل شده و تحویل داده شده، در طرح مسکن مهر، معادل 2 میلیون و 216 هزار واحد مسکونی است

0 نظر
آمار اصلی و اولیه از کل ظرفیت تعریف شده در طرح مسکن مهر تغییر کرد. تا پیش از این، همه مراجع مسوول مدیریت و راهبری مسکن مهر از جمله بانک پرداخت‌کننده تسهیلات و متولی بخش مسکن، «کل واحدهای مسکونی در طرح مسکن مهر» را 2میلیون و 300 هزار واحد اعلام می‌کردند اما محاسبات جدید نشان می‌دهد: به دلیل مخالفت بانک مرکزی در این دولت با افزایش خط اعتباری، پروژه‌هایی که بعد از سال 92 با حجم 84 هزار واحد مسکونی تعریف شد تا به ظرفیت طرح مسکن مهر اضافه شود، عملا اجازه ساخت پیدا نکرد و در نتیجه، هم اکنون کل پروژه‌های شروع شده، در حال ساخت، تکمیل شده و تحویل داده شده، در طرح مسکن مهر، معادل 2 میلیون و 216 هزار واحد مسکونی است.

از این تعداد مسکن مهر، تا کنون کار ساخت یک میلیون و 936 هزار واحد به اتمام رسیده است که با این نسبت، می‌توان گفت: از سال 86 که طرح مسکن‌مهر به تصویب رسید تا کنون (نزدیک به 10 سال)، ساخت 87 درصد واحدها به پایان رسیده است. با این حال، تا کنون، کلید 83 درصد کل واحدهای مسکونی مهر، تحویل متقاضیان شده است. آمار «تحویل کلید» در این طرح مشخص می‌کند: تا کنون کلید یک میلیون و 830 هزار واحد مسکونی مهر تحویل افراد شده است.

280 هزار خانه خالی در مسکن‌مهر

به رغم آنکه تا کنون کلید 83 درصد از واحدهای مسکونی مهر، تحویل صاحبان‌شان شده است، اما فقط در 70 درصد واحدها، «سکونت خانوار»، اتفاق افتاده است به این معنا که در حال حاضر 280 هزار واحد مسکونی مهر تحویل داده شده به افراد، «خالی از سکنه» است. «اسکان واقعی» فعلا در یک میلیون و 550 هزار واحد مسکونی مهر، جریان دارد. جزئیات این آمار که از سوی مرجع مدیریتی مسکن مهر اعلام شده، حاکی است: افرادی که واحدهای خود را تحویل گرفته‌اند، به دلایل متعدد از جمله کمبود خدمات و امکانات محله‌ای، هنوز حاضر به سکونت در این خانه‌ها نشده‌اند. شنبه گذشته، احمد اصغری مهرآبادی مجری ویژه طرح مسکن‌مهر، در نشست خبری اعلام کرد: واحدهای مسکونی مهر بدون احتساب پروژه‌های مشکل‌دار و بدون متقاضی، 2 میلیون و 62 هزار واحد است که پیشرفت فیزیکی طرح را 3/ 96درصد نشان می‌دهد.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.